Amendă record de 2,4 miliarde euro acordată Google de către CE

0
9
sursa foto: moneter.co.id

Google a pierdut cea mai mare luptă cu autoritățile de reglementare în domeniul concurenței, primind o amendă uriașă de 2,4 miliarde euro (2,7 miliarde USD) din partea Uniunii europene pentru abuz de poziție dominantă și promovarea propriului serviciu de cumpărături on-line în detrimentul companiilor rivale mai mici.

Alphabet Inc., compania care deține Google, are la dispoziție 90 de zile pentru „a stopa comportamentul ilegal” și să acorde tratament egal concurenților în paginile de pe internet în care se compară prețurile acelorași produse oferite de diverse magazine on-line, se arată în decizia obligatorie al Comisiei Europene. Este de datoria Google să aleagă cum va realiza acest lucru și trebuie să informeze UE în termen de 60 de zile de planurile sale. Nerespectarea acestei obligații poate aduce companiei noi amenzi de până la 5% din veniturile sale zilnice.

„Strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Ceea ce a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a luat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații”, a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Acțiunile Google au pierdut imediat după anunțul deciziei UE 1,5% din valoare în tranzacțiile premergătoare deschiderii bursei din New York. Anul trecut titlurile Google s-au apreciat cu 23%.

În 2004, Google a intrat pe piața separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numește „Google Shopping”. El permite consumatorilor să compare online produsele și prețurile și să găsească cele mai bune oferte de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon și eBay.

Serviciile de comparare a cumpărăturilor se bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri și generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulți retaileri care vor să-și prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ținând cont de dominația Google de pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.

Cota de piață a Google este de 90% printre serviciile de comparare a cumpărăturilor de pe internet. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google, în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puțin vizibile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here