spot_img
AcasăComunicateStudiu: Mediul de afaceri estimează o scădere medie de 10% până la...


Studiu: Mediul de afaceri estimează o scădere medie de 10% până la finele anului 2020

 

  • 91% dintre companii se simt afectate de epidemia de Coronavirus
  • Impactul mediu estimat la nivelul mediului de afaceri este de -10.2% pentru 2020
  • 95% dintre companii au luat măsuri pentru a supraviețui crizei provocate de COVID-19
  • 12% dintre organizații iau în considerare reducerea salariilor, cu un procent mediu de 37%

 

 

Impact în mediul de afaceri

91% dintre companii se simt afectate de epidemia de Coronavirus, cu un impact mediu total de -10.2% pentru 2020. 

Impactul mediu estimat este de 100.000 de Euro, cu până la 100% din cifra de afaceri. Cu cât reprezentanții companiilor sunt mai pesimiști în privința evoluției pe 2020, cu atât valoarea medie a impactului este în creștere.

Cele mai vizibile efecte ale epidemiei de COVID-19 sunt reducerea cifrei de afaceri și impactul produs de suspendarea activităților companiei, fie că este vorba despre activitatea de business curent sau a unor evenimente care urmau a fi organizate.

La data realizării studiului (a doua parte a lunii aprilie), aproape 1 din zece organizații (întreprinderi mari) nu se simțeau afectate în niciun fel de epidemia de coronavirus. 

Microîntreprinderile tind să fie cele mai afectate de efectele epidemiei de COVID-19. Totuși, sunt mai puțin sensibile la efectele cauzate de indisponibilitatea personalului, probabil și datorită faptului că aceste organizații tind să aibă foarte puțini angajați.

Măsuri aplicate de organizațiile din România

95% dintre companii au luat măsuri pentru a supraviețui crizei provocate de COVID-19, iar 90% au luat măsurile imediat după începerea situației de urgență. 

Cele mai frecvente sunt măsurile financiare, ce protejează cashflow-ul pe termen scurt și mediu, urmate de măsurile de protecția a angajaților și măsurile pentru pivotarea activității. 

“Anumite măsuri sunt însă amânate pentru vară (lunile iunie-iulie), în funcție de evoluția contextului general pe termen scurt. Acest lucru înseamnă că, dacă nu vom fi martorii unei reveniri economice, chiar și timide, estimăm că vor urma noi valuri de măsuri la final de Q2 și început de Q3, menite să asigure continuitatea organizațiilor din mediul de afaceri.”, declară Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Cele mai prudente organizații sunt cele din industria bunurilor de larg consum, cu un număr record de 6.5 măsuri luate. De asemenea, se remarcă o prudență sporită și în rândul organizațiilor din industrii precum consultanță, automotive și turism, care au luat în medie 4.5 măsuri pentru menținerea operațiunilor pe parcursul și după finalizarea carantinei impuse de epidemia de COVID-19. Media la nivelul țării este de 3.5 măsuri luate într-o organizație.

La momentul derulării studiului, 12% dintre organizații luau în considerare reducerea salariilor, cu un procent mediu de 37%.

Studiul complet poate fi accesat gratuit aici: [link]

Specificații metodologice

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 243 de companii din România, în luna aprilie 2020. 

Structura eșantionului: 89% afaceri antreprenoriale, 5% companii multinaționale, 2% ONG-uri și 4% alt tip de organizație. După mărimea organizației, eșantionul este format din 67% microîntreprinderi, 22% întreprinderi mici, 8% întreprinderi medii și 3% întreprinderi mari.

Notă: Acest raport a fost redactat la începutul lunii mai, după anunțarea ridicării stării de urgență, din 15 mai. Totuși, datele ar trebui privite din perspectiva momentului colectării lor, în a doua parte a lunii aprilie, atunci când nu existau informații privind o posibilă relaxare a măsurilor de distanțare socială

Despre MKOR Consulting

***

MKOR Consulting (https://mkor.ro) este o companie de cercetare care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting oferă consultanță pentru o multitudine de scenarii de business, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai pătrunzătoare perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii în contextul epidemiei de COVID-19, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul nostru:

https://mkor.ro/studii-piata-proprii/

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 13 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. Echipa multidisciplinară a companiei este formată din experți în strategie, research, marketing, sociologie, statistică, finanțe, legal. Mai multe detalii: 

https://mkor.ro/despre-noi/#echipa





















RELATED ARTICLES