spot_img
AcasăComunicateAmbitii de nivel european pentru Teraplast S.A. CEO-ul Alexandru Stanean: "Avem discutii...


Ambitii de nivel european pentru Teraplast S.A. CEO-ul Alexandru Stanean: „Avem discutii si in Romania si in afara Romaniei – ramane sa vedem care dintre ele se vor materializa”

Declaratii Alexandru Stanean – CEO Teraplast S.A. – in cadrul evenimentului The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim

Urmarind cresteri de 2 cifre in fiecare an, atat ca cifra de afaceri cat si ca profitabilitate, producatorul de materiale de constructii Teraplast S.A. isi doreste sa ajunga cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Est, conform declaratiilor facute de CEO-ul Alexandru Stanean in cadrul editiei din luna martie a evenimentului financiar „The Power Table – Cum arata raportarile financiare si cum investim”.

Compania a incheiat lunile trecute o tranzactie mamut prin care a vandut divizia Steel catre Kingspan – liderul mondial in domeniu -, pentru care au primit „un pret foarte bun”, pentru a-l cita pe Stanean.

In viitor, business-ul Teraplat S.A. se va focusa pe partea de instalatii si in zona de ambalaje biodegradabile si din polietilena, cu accente si catre partea de responsabilitate sociala. Conform declaratiilor facute de Alexandru Stanean, societatea va recicla in 2021 circa 33.000 tone de material (polimeri) pe care il ia de la terti. O parte din acest material este transformat in produse finite si contribuie la scaderea costurilor societatii si, implicit, la imbunatatirea majei de profit.

„Romania are nevoie sa construiasca retele de apa si canal inca 20 de ani de acum inainte”

Conform declaratiilor lui Stanean, studiile facute de BERD au ajuns la concluzia ca, necesarul de investitii in tara noastra, pe partea de retele de apa si canal este, in acest moment de 26 de miliarde Euro, ceea ce ar insemna ca Romania va continua sa construiasca in acest domeniu in urmatorii 20 de ani: „Romania are nevoie sa construiasca retele de apa si canal inca 20 de ani de acum inainte. Pe studii facute de BERD necesarul de investitii pe aceasta zona sunt de 26 miliarde de Euro. Am reusit sa construim cam de 1 mld pe an, media este de 500 de milioane, deci undeva intre 26-50 ani vom avea de lucru pe retele noi. Sunt convins ca business-ul de instalatii a grupului Terapalast va continua sa fie ancora, o baza puternica de cash care, datorita faptului ca investim 20 de milioane de Euro in zona aceasta de instalatii, ani de zile vom reusi sa finantam cresteri si dezvoltari ulterioare. De asemenea, cred ca in urmatorii ani vom dezvolta zona de ambalaje flexibile, atat biodegradabile, cat si clasice din polietilena, pentru zona industriala in care, la aceasta ora, plasticul biodegradabil nu este o solutie”.

Ambitii europene

Alexandru Stanean spune ca ambitiile Teraplast S.A. nu se opresc in Romania, tinta companiei fiind piata Uniunii Europene: „Cei doi piloni vor fi axele in jurul carora se va construi business-ul Teraplast, si nu ma refer la fabricile existente, ci in context european. Noi avem experienta cu fabrica din Serbia, ne simtim oriunde in Europa suficient de siguri pe noi cat sa facem business si, evident, Teraplast trebuie sa continuie cresterea si in afara Romaniei, pentru ca trebuie sa ajungem un procesator relevant de polimeri la nivel european”.

CEO-ul Teraplast nu exclude nici viitoare achizitii de companii sau fabrici din pietele externe: „Daca consideram de zona de M&A, care iti asigura ce mai rapida dezvoltare, dincolo de intentii, discutam si de oportunitati. Avem discutii si in Romania si in afara Romaniei – ramane sa vedem care dintre ele se vor materializa. Daca avem situatia in care se materializeaza una din afara Romaniei, lucrurile se vor intampla foarte repede. Daca se vor materializa cele din Romania, pentru noi este important sa facem business, sa facem deal-uri in zone in care face sens. Credem ca mai putem creste si in Romania dar, suntem constienti ca pentru a ne atinge ambitiile, trebuie sa fim si in afara. Nu vreau sa dau un timeline foarte clar, ideea este ca, dincolo de intentiile noastre conteaza si modul in care se materializeaza oportunitatiile, pentru ca preferam sa cumparam companii de calitate, indiferent daca sunt din Romania sau din strainatate”.

Noi produse in oferta Teraplast, din acest an

Un nou segment de produse va fi disponibil in acest an in oferta Teraplast. Este vorba de tevile de apa calda, apa rece si incalzire, despre care Stanean spune ca va completa portofoliul de produse pentru interiorul cladirilor.

„Noua ne-a lipsit un segment intreg de teava pentru interiorul cladirilor, povesteste Stanean, respectiv teava de apa calda, apa rece si incalzire. Una din linile pe care le luam prin proiectele de Ajutor de Stat este tocmai o linie pentru teava de apa calda, apa rece si incalzire in pardoseala si vom lansa, pana la finalul anului aceasta grupa noua de produse, care se ne completeze portofoliul de produse pentru interiorul cladirilor. Tot ca si grupa noua de produse, vor fi tevile de protectie pentru cablurile de comunicatie, respectiv fibra optica, care la aceasta ora se importa si pe care le vom introduce in fabricatie. Ca o informatie interesanta, si in Germania daca vrei sa cumperi genul acesta de produs, trebuie sa astepti 6 luni – asa de mare este cererea la nivel European”.

Evenimentul The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori Bucuresti, 2Performant S.A. si Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila, Bucuresti Business, Prahova Business si Reusita TV (Parteneri media).

Eveniment organizat cu sprijinul:

Partener tehnic:

Parteneri Media:













RELATED ARTICLES