Compania Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA şi Asocierea RailWorks au semnat joi contractul fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, ceea ce va permite circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, scrie Adevărul.ro.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile (finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, are o valoare de 2,97 miliarde lei, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni (execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, a informat Ministerul Transporturilor.
„Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul trecut”, a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode, într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, proiectul de modernizare pe cele două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, şi anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.