Compania SMS Ticketing a fost premiată recent în cadrul Galei PEFA – Patronatul European al Femeilor de Afaceri, eveniment găzduit de Guvernul României.
SMS Ticketing este compania de tehnologie care a lansat în ultimii ani o metodă inovativă de plată, plasând Bucureștiul deasupra a jumătate din capitalele UE, potrivit datelor statistice. Este vorba de achitarea pe factura de telefonie mobilă, a plăților făcute prin SMS, pentru parcare, călătoriile din mijloacele de transport în comun și nu numai.
În București, prin SMS, la 7458, se mai pot achita: plata parcărilor, biletelor de călătorie STB, transportul feroviar până la Aeroportul Internațional Henri Coandă, accesul la muzee și, în general, a tuturor plăților de valoare mică.
Cum funcționează în practică plata prin SMS ?
Aproximativ 8 milioane de călătorii cu mijloacele STB (Societatea de Transport București) au fost plătite, în 2023, prin SMS la numărul unic #7458. În 2024, media lunară a crescut, ajungând la un record de peste 800.000 de plăți în luna martie a acestui an. Alte aproape 3 milioane de tranzacții prin #7458 au vizat plata parcării în capitala României. Tot prin SMS la numărul #7458 se poate plăti și călătoria cu trenul care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni și retur.
În acest fel, conceptul de număr unic, cum este #7458, poate deveni foarte ușor de folosit nu numai în București, dar și în alte orașe mari ale țării.
Conform reprezentanților SMS Ticketing, având în vedere că în România populația este sceptică în ceea ce privește siguranța plăților, o soluție sigură este achitarea prin SMS cu reținere din factura de telefonie mobilă.
Plata prin SMS are anumite avantaje: oferă cetățenilor posibilitatea de a-și achiziționa biletul din stațiile STB , fără sa se deplaseze la chioșcurile specializate, mai ales dacă se grăbesc, nu este nevoie de descărcarea unei aplicații specifice, nu este nevoie de telefoane performante și nici măcar de internet, plata prin SMS se poate face și cu ajutorul unor telefoane dotate cu cartelă pre-pay. De asemenea, plata prin SMS este o metodă prin care poți evita amenzile, chiar și fără a avea un abonament lunar sau cu altă durată.
Nu în ultimul rând, plata prin SMS vine cu o “perioadă de grație” pentru cel care o utilizează, pentru că achitarea efectivă a călătoriei se va face împreună cu următoarea factură pentru abonamentul de telefonie, adică la interval de aproximativ o lună.
Autoritățile publice și companiile de transport încasează sumele pe care SMS Ticketing le colectează de la cetățeni, înainte ca aceștia să le plătească către operatorul de telefonie mobilă. De asemenea au o modalitate de colectare ușoară, cuantificabilă, putând să genereze diverse rapoarte din sistemele SMS Ticketing. Prin intermediul serviciilor SMS Ticketing, se încasează peste 500.000 de tranzacții pe lună.
Plata prin SMS vine cu avantaje și pentru autoritățile publice. Pe un calcul aproximativ, cele circa 8 milioane de călătorii cu STB plătite prin SMS în perioada ianuarie 2023-decembrie 2023, au adus peste 10% din încasările STB.
SMS Ticketing beneficiază de sisteme informatice care pot genera atât rapoarte pentru clienți, cât și optimizări ale serviciilor prestate. De exemplu pe anumite rute, companiile de transport pot afla în timp real încărcarea pe care o are un mijloc de transport în comun.
Printre clienții SMS Ticketing se numără companii precum STB, Compania Municipală Parking București,Transport Călători Express Ploiești, CFR, precum și societățile de transport public din Tulcea, Sighișoara, Vaslui, Bârlad, Brașov, Sighetul Marmației.
Instituțiile de cultură și obiectivele turistice au îmbrățișat și ele digitalizarea, astfel că Institutul de Cercetări Expo Muzeale Tulcea, Muzeul Mineritului Aurifer Roșia Montana, Muzeul Aurului Brad, Muzeul Național Militar Regele Ferdinan București, Muzeul Municipiului București, sunt partenerii SMS Ticketing.
SMS Ticketing este o companie de tehnologie care activează de peste 7 ani pe piața românească, având o experiență vastă în proiecte mari de infrastructură digitală și management. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de circa 51 milioane de lei și un profit de peste 1,5 milioane de lei.