Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a anunțat că poartă negocieri cu partea română pentru vânzarea șantierului naval Mangalia, informeaza agenția Yonhap, citată de Agerpres, după ce statul român a informat grupul că intenționează să își exercite dreptul de preemțiune pentru acțiunile pe care grupul sud-coreean le deține la șantierul naval Mangalia.
Compania 2 Mai S.A. Mangalia deținută de statul român a informat, la data de 5 ianuarie 2018, grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. de intenția sa de a-și exercita dreptul de preemțiune pentru acțiunile pe care grupul sud-coreean le deține la șantierul naval Mangalia. Acest șantier este un joint venture între Daewoo Shipbuilding și societatea 2 Mai Mangalia, care dețin fiecare 51% respectiv 49% din acțiunile șantierului naval, potrivit Wall-Street.
Cel mai mare producător de nave din lume în funcție de carnetul de comenzi, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) a înregistrat, în 2016, pierderi nete de 2.700 miliarde woni, iar datoria sa este de 27 de ori mai mare decât capitalul său.
Daewoo Shipbuilding a promis că va concedia 2.300 de angajați și va vinde o parte din activele secundare. Printre aceste active se numără și o serie de subsidiare de peste hotare precum șantierul din România, Daewoo Mangalia. Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acțiuni) aparținând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. si 50,92 milioane dolari (49% din acțiuni) aparținând societății Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.