Piața de media din România ajunge la 403 milioane de euro anul acesta

0
41

Piața de media din România va înregistra o creștere de 10% în 2017 față de anul anterior, ajungând la valoarea de 403 milioane de euro, televiziunea domină piața, iar presa online crește constant, însă nu și-a atins încă potențialul, se arată în raportul Media Fact Book, ediția a 21-a.

„Anii 2015 şi 2016 au adus pentru piaţa de media cele mai mari creşteri de după criză, iar acest trend este aşteptat să continue. Această evoluţie pozitivă depinde, însă, şi de factori ce ţin de economia ţării, fiind astfel ajutată anul trecut de creşterea consumului intern pe fondul creşterii salariului mediu pe economie, dar şi al scăderii TVA. Cu toate acestea, consumul de media pe cap de locuitor, situat în 2016 la valoarea de 17 euro, este mult sub nivelul de circa 70 euro înregistrat la nivel global şi incomparabil cu cel de peste 150 euro atins în ţările din vestul Europei”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director al Agenţiei Initiative.

Evoluția pozitivă a pieței de media din acest an este similară cu cea din 2016, de 10%, iar dacă tendința de creștere se va menține, este de așteptat ca în 2020 aceasta să atingă vârful înregistrat la debutul crizei financiare din 2008.

Același raport indică faptul că digitalul deține o cotă de piață de 18% în 2017, iar anul trecut acesta avea 12% din piață, ajungând la 64 de milioane de euro. Digitalul nu și-a atins potențialul în România, în comparație cu situația din alte țări, însă este de așteptat ca în anii următori să se apropie de nivelul înregistrat în Europa.

“În ceea ce privește perspectivele de creștere, publicitatea video asociată acestui tip de conținut și mobile-ul vor aduce cele mai bune rezultate în viitorul apropiat, alimentate de accesarea tot mai mare a internetului de pe smartphone, la viteze foarte ridicate. Facebook-ul crește cel mai repede, fiind mediul în care petrecem cel mai mult timp — are 6,9 milioane de utilizatori zilnici (dintre care 6,1 milioane îl accesează zilnic de pe dispozitivele mobile). Radio-ul este un alt canal media care a crescut în 2016, cu 5% față de 2015, ajungând la valoarea de 20 milioane de euro. Consumul mediu zilnic de radio este în prezent de 96 minute, acest canal fiind utilizat în special pentru promoții și campanii tactice”, se precizează în raportul publicat miercuri.

Zona de print a cunoscut un an de declin în ceea ce privește numărul de cititori, tirajele și bugetele. Piața de print a scăzut cu 10% în 2016 comparativ cu anul precedent, la 14 milioane de euro.

Radioul este un alt canal media care a crescut în 2016, cu 5% faţă de 2015, ajungând la valoarea de 20 de milioane de euro. Consumul mediu zilnic de radio este în prezent de 96 minute, acest canal fiind utilizat în special pentru promoţii şi campanii tactice.

Modul de alocare a bugetelor între canalele media va fi ușor diferit în 2017: Televiziunea este de așteptat să crească din nou cu încă 10%, online-ul cu 15%, radio-ul cu 13% (cea mai mare creștere a sa de până acum), OOH-ul se va majora cu 5%, iar printul va continua să scadă, dar cu un procent mai mic, de doar 5%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here