Profitul Allianz-Tiriac a crescut anul trecut cu 13% comparativ cu 2015

0
39


Allianz-Ţiriac a înregistrat, la finele anului 2016, un volum al veniturilor din primele încasate la nivel agregat (asigurări generale şi asigurări de viaţă & sănătate) de peste 1,2 miliarde de lei, în creştere cu circa 16% faţă anul precedent.

Profitul operaţional consolidat din activitatea de asigurări a crescut, la finele anului trecut, cu 12 milioane de lei, faţă de 2015, reprezentând o majorare de 15,8%.

Conform datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Allianz-Ţiriac deţine o cotă de piaţă de 13,08% şi rămâne liderul pieţei de asigurări atât la nivel agregat, cât şi la nivelul segmentului asigurărilor generale.

Allianz-Ţiriac Asigurări înregistra, la finele anului 2016, o rata de solvabilitate de 144%, conform Solvency II, garantând astfel capacitatea companiei de a-şi onora promisiunile faţă de clienţii şi partenerii săi.

Conform datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară în luna martie, Allianz-Ţiriac este, de asemenea, lider pe segmentul asigurărilor generale, cu o valoare a primelor brute subscrise de 1,1 miliarde lei, reprezentând o creştere de peste 17% comparativ cu anul precedent.

Asigurările auto au generat venituri de 796 milioane de lei, ponderea cea mai mare fiind realizată de asigurările Casco cu 51% din totalul veniturilor auto. Din vânzările polițelor RCA s-au generat venituri cu 48% mai mari față de anul precedent

La finele anului trecut, valoarea despăgubirilor plătite în baza asigurărilor auto au totalizat circa 400 milioane lei, aproximativ 164 milioane lei fiind achitate terţilor păgubiţi pentru daunele produse de către deţinătorii unei poliţe RCA la Allianz-Ţiriac. În plus, la sfârșitul anului 2016, obligaţiile de plată aferente segmentului auto, înregistrate sub formă de rezerve nete de daune avizate, se situau la peste 204 milioane lei.

În ceea ce priveşte numărul petiţiilor primite în ultimii ani, Allianz-Ţiriac a înregistrat o reducere anuală constantă atât la nivelul tuturor petiţiilor primite, dar şi la nivelul petiţiilor întemeiate referitoare la dosare de daună.

Astfel, faţă de 2015, când s-a înregistrat un total de 1246 de  petiţii, în 2016, numărul acestora a scăzut la 658, reprezentând o reducere de 47%. De asemenea, scăderea ratei petiţiilor s-a resimţit şi la nivelul reclamaţiilor întemeiate referitoare la dosarele de daună: în termeni absoluţi, în 2016 s-au înregistrat 132 petiţii întemeiate, faţă de 297 înregistrate cu un an în urmă, reprezentând o scădere de 56%.

Începând cu a doua jumătate a anului trecut, clienţii îşi pot achita primele de asigurare prin noul serviciu de plată în regim mobil, direct la intermediarii companiei, dotaţi cu device-uri de tip POS. Soluţia digitală de plată a primelor „mPOS”  a fost lansată în luna iulie a anului trecut de către Allianz-Ţiriac, în premieră absolută pentru piaţa românească, generând un volum al primelor lunare tranzacţionate în a doua jumătate a anului trecut de peste 1,2 milioane lei, ca urmare a celor peste 4.000 de tranzacţii on-line.

Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări a declarat că „anul 2016 reprezintă un an de referinţă pentru noi în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor noştri pentru a le garanta cea mai bună experienţă. Rezultatele bune vin să întărească promisiunea pe care ne-o asumăm faţă de aceştia privind continuarea investiţiilor în a genera servicii digitale şi interacţiuni umane de calitate, accesibilitate şi agilitate”.

Segmentul non-auto a înregistrat, pe parcursul anului 2016 un ritm de creştere accelerat. Subscrierile non auto au atins, la finele anului 2016, o valoare de 322,9 milioane lei, cu 13,5% mai mult faţă de anul 2015.

În 2016, Allianz-Ţiriac s-a lansat pe segmentul affinity, prin încheierea unui contract cu iSTYLE, cel mai mare lanț de magazine Apple Premium Resseler, lansând 2 produse de asigurare dedicate clienţilor acestor magazine. În doar jumătate de an, au fost vândute peste 1500 de asigurări ataşate echipamentelor noi achiziţionate în reţeaua de magazine.

În linie cu dinamica pieţei, asigurările de sănătate îşi continuă ritmul pozitiv de creştere. Allianz-Ţiriac a înregistrat, la finele lui 2016, o creştere a volumul de afaceri de peste 43%, comparativ cu anul 2015.

Anul trecut, Allianz-Ţiriac a plătit clinicilor partenere şi nepartenere peste 23 milioane de lei, în contul serviciilor prestate de acestea clienţilor beneficiari ai poliţelor de asigurări de sănătate de la Allianz-Ţiriac.

Subscrierile din asigurările de bunuri şi proprietăţi au urcat până la 181,2 milioane de lei, evidenţiind o creştere de 5,7%.

Începând cu anul 2016, clienţii companiei, deţinători ai unei asigurări de locuinţă, beneficiază de serviciul de autoconstatare şi serviciul de plată rapidă a daunelor.

Allianz-Ţiriac îşi păstrează locul 5 în topul segmentului asigurărilor de viaţă, cu o cotă de piaţă de 6,48%, reprezentând o creştere de 0,92 puncte procentuale faţă de anul 2015.

Vânzările de poliţe de asigurări de viaţă au înregistrat o creştere de aproape 8%, în urcare de până la 117,6 milioane de lei, cu 8,4 milioane mai mult faţa de anul 2015.

În 2016, asigurările de tip unit linked au înregistrat o creştere la nivel de prime brute subscrise de aproximativ 53 de milioane de lei, cu aproape 5% mai mult faţă de anul anterior.

În ceea ce priveşte produsele tradiţionale, se remarcă o creştere de circa 10%, până la valoarea de 64,7 milioane de lei.

Pentru anul 2016, de exemplu, Allianz-Ţiriac a comunicat o dobândă realizată din investirea rezervelor pentru produsele tradiţionale de 5,90%.

În ceea ce priveşte comportamentul clienţilor, se remarcă o reprioritizare a modului de alocare a resurselor financiare prin prisma scăderii volumului răscumpărărilor plătite cu aproximativ 24%, faţă de anul 2015.

În paralel, instrumentele de asigurări de viaţă îşi dovedesc utilitatea, evidenţiind un volum al despăgubirilor achitate în creştere cu circa 18% faţă de anul 2015.




LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here