spot_img
AcasăEconomieUnii utilizatori pot renunța la contractul de telefonie internet sau TV la...


Unii utilizatori pot renunța la contractul de telefonie internet sau TV la distanţă în 14 zile de la parafare

Contractul la distanţă pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se consideră încheiat doar după ce utilizatorii şi-au exprimat consimţământul în scris, iar aceştia au dreptul de a se retrage dintr-un contract în termen de 14 zile de la încheiere, fără a invoca vreun motiv, menţionează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

De asemenea, contractul la distanţă este documentul încheiat între un furnizor şi un utilizator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii organizat fără prezenţa fizică simultană a celor două părţi, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă: telefon, scrisoare, e-mail, aplicaţii online etc, potrivit Agerpres.

“Indiferent de mijlocul de comunicare la distanţă utilizat pentru încheierea contractelor la distanţă, utilizatorii trebuie să primească, într-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanţă utilizat, o serie de informaţii cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru ei. Un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii şi-au exprimat consimţământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicaţie). Utilizatorii au dreptul să se retragă din contract fără nicio justificare în termen de maximum 14 zile de la încheierea contractului”, se arată în comunicatul ANCOM.

ANCOM şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislaţiei naţionale referitoare la încheierea contractelor la distanţă, respectiv în afara spaţiilor comerciale. În cazul în care furnizorul nu şi-a respectat obligaţiile prin contractul la distanţă, clientul persoană fizică poate sesiza ANCOM sau ANPC, iar persoanele juridice pot apela la ajutorul ANCOM, potrivit sursei amintite.



RELATED ARTICLES