Grupul Electrica a obținut în primele 9 luni ale anului 2018 (T3 2018) un profit net consolidat de 315 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 220 milioane lei față de perioada comparativă a anului 2017 (T3 2017) și o realizare de 124% din profitul net consolidat bugetat pentru anul 2018. Creșterea din T3 2018 se datorează, în principal, rezultatelor înregistrate pe segmentul de furnizare.
Veniturile operaționale totale ale Grupului Electrica în T3 2018 s-au ridicat la valoarea de 4.126 milioane lei, înregistrând doar o ușoară scădere, cu 1% față de T3 2017 (cu 43 milioane lei).
Cheltuielile consolidate pentru achiziția energiei electrice au scăzut cu 16%, la 1.856 milioane lei în T3 2018, în principal pe fondul unei volatilități mai reduse a prețurilor energiei electrice în T3 2018 față de T3 2017 și a crizei de pe piața energiei electrice din T1 2017, manifestată prin prețuri record și fluctuații semnificative de preț.
Marja din energie s-a îmbunătățit semnificativ, pe fondul unor evoluții de piață mai favorabile în T3 2018 față de T3 2017, a îmbunătățirii strategiilor de achiziție și vânzare a energiei electrice și revizuirii politicilor de risc, cu scopul de a asigura echilibrul adecvat între profitabilitate și cotă de piață. Pierderile înregistrate anul trecut pe piața reglementată au fost parțial compensate în anul curent, contribuind la creșterea marjei pentru segmentul reglementat.
Pe fondul acestor evoluții, EBITDA a crescut cu 297 milioane RON sau 73% an/an, iar Profitul operațional (EBIT) al Grupului a crescut cu 268 milioane RON sau 232% an/an. De asemenea, au fost continuate măsurile de optimizare a activităților Grupului, începute în anul 2017, orientate către eficiență operațională și rezultate.
ALTE INFORMAȚII IMPORTANTE
- În T3 2018, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 13,2 TWh energie electrică (în scădere cu 1,1% față de T3 2017) către un număr de aproximativ 3,7 milioane de utilizatori.
- Valoarea investițiilor puse în funcțiune în T3 2018 este cu peste 6% mai mare față de T3 2017, sprijinite prin reproiectarea proceselor de investiții și prin reorganizarea activităților de mentenanță, cu alocarea unor resurse mai mari de personal propriu pentru activitatea de investiții.
- Atât pe segmentul de distribuție, cât și pe aria de furnizare au continuat procesele de optimizare a activităților. Strategia Electrica este de a oferi stabilitate și predictibilitate clienților, dar și servicii cu valoare adăugată, care să faciliteze tranziția de la poziția de simplu vânzător de energie la cea de furnizor integrat de servicii.
- Electrica Furnizare are o cotă de piață de 17,04%. Este lider pe piața reglementată, cu o cotă de 44,37%, iar pe piața concurențială Electrica Furnizare are o cotă de 8,85% (date conform ultimului raport ANRE din august 2018).
- Electrica a lansat Raportul de sustenabilitate la nivel de Grup pentru anul 2017, elaborat în conformitate cu Ghidurile Inițiativei Globale de Raportare (GRI).
- Electrica a continuat să se implice activ în viața comunităților în care își desfașoară activitatea, prin derularea celei de-a treia ediții a Programului de granturi „Electrica pune România într-o altă lumină”.
DECLARAȚIE DIRECTOR GENERAL
Corina Popescu, Director General Electrica S.A.: „Rezultatele financiare înregistrate de Grupul Electrica în primele nouă luni ale acestui an sunt cu adevărat remarcabile: o creștere a profitului net cu 230% față de aceeași perioadă a anului trecut și a EBITDA cu 73%. În aceste nouă luni nu doar că ne-am atins, dar am și depășit deja, cu 24 de procente, rezultatele bugetate pentru tot acest an 2018.
Pe segmentul de furnizare s-a reușit identificarea unui echilibru între profitabilitate și cotă de piață. Anul acesta s-a putut remarca o oarecare stabilizare a prețurilor de achiziție a energiei, după ce anul trecut am resimțit din plin dezechilibrele majore din piața de energie, însă în ultima perioadă remarcăm o nouă tendință de creștere semnificativă. În continuare sunt elemente care indică necesitatea îmbunătățirii legislației și a corectării unor comportamente din piață.
Pe zona de distribuție, anul acesta continuăm programul foarte ambițios de investiții în rețele, dar și eforturile de optimizare și eficientizare a activității, prioritatea noastră fiind îmbunătățirea serviciilor de care beneficiază cei 3,7 milioane de clienți, precum și asigurarea unor rezultate financiare sustenabile pentru acționarii noștri.”
Grupul Electrica este un jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, precum și unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul serviciilor energetice.
Grupul Electrica oferă servicii la peste 3,7 milioane de clienți și are o arie de cuprindere națională – cu organizare în trei zone pentru distribuția energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, și pe cuprinsul întregii țări pentru furnizarea energiei electrice și pentru întreținere și servicii energetice.
Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din București și Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuției și furnizării energiei electrice din România.