Comerțul cu amănuntul, a doua mare creștere din UE
România a înregistrat în august a doua mare creştere a vânzărilor cu amănuntul din UE, de 11,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce la nivelul Uniunii avansul mediu a fost de 2,1%, potrivit datelor Eurostat. În timp ce, conform statisticilor INS, afacerile din comerţul cu amănuntul au accelerat în august, înregistrând un avans de 12,6%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Considerată cel mai important indicator al consumului populaţiei, ritmul a fost susţinut mai ales de vânzările de carburanţi şi de bunuri nealimentare. Sursa: News.ro
FMI: România va avea cea mai mare creștere economică din Europa în 2016
România va avea o creştere economică în 2016 de 5%, arată prognoza de toamnă a Fondului Monetar Internaţional, cea mai mare din Europa Creşterea este peste cea a Irlandei care, anul trecut, a avut un avans record de 26,3%, faţă de o creştere de 3,8% înregistrată de România. Tot pentru 2016, prognoza FMI preconizează o inflaţie negativă de minus 1,5%, un deficit de cont curent de 2% din PIB şi o rată a şomajului de 6,4%, în scădere cu 0,4 puncte faţă de 2015. Sursa: Mediafax
Elcen intră oficial în insolvenţă
Tribunalul Bucureşti a admis, joi, cererea Elcectrocentrale Bucureşti de intrare în insolvenţă, datoriile totale fiind în prezent de aproximativ 1,6 mld. lei, iar administrator judiciar va fi KPMG. Hotărârea a fost luată având în vedere situaţia financiară şi datoriile înregistrate la furnizorii şi distribuitorii de combustibil, servicii şi produse, situaţie generată de neîncasarea contravalorii pentru marfa livrată, de la RADET Bucureşti. În acest moment, datoriile totale au ajuns la aproximativ 1,8 mld. lei, iar creanţele sunt de 3,7 mld. lei. Şi cererea Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) de intrare in însolvenţă a fost admisă miercuri, magistraţi desemnând RomInsolv ca administrator judiciar provizoriu. Regia are datorii de aproape 4 mld.lei către Electrocentrale Bucureşti. Sursa: Mediafax
Gospodăriile românești, încasări cu 3% mai mici în T2
Gospodăriile românești au încasat cu aproape 3% mai puțin în T2 din 2016, comparativ cu T1. Potrivit INS, veniturile totale au fost de până la 2.889 lei. Au scăzut și cheltuielile, cu 4,2%, la 2.446 lei/lună. În T1, veniturile medii au fost de 2.969 lei (iar cheltuielile – 2.552 lei). Față de T2 din 2015, când veniturile totale medii au fost de 2.655 lei, veniturile au crescut cu 8,8% în perioada aprilie-iunie 2016. Comparativ cu rata anuală de creștere din T1, de 15,1%, creșterea veniturilor a încetinit puternic în T2. O gospodărie din România are, în medie, 2,6 persoane, asttfel că veniturile bănești lunare ale unui membru au fost de 1.089 de lei în T2, cu 30 de lei mai puțin față de T1. Mai mult de jumătate din venituri au provenit din salarii în perioada aprilie-iunie 2016. Sursa: Profit, News.ro
Bani de la stat pentru renovarea locuințelor
Ministerul Mediului Apelor şi Pădurilor a lansat Programul Casa Verde Clasic. Echipamentele finanţate pentru populaţie sunt panourile solare şi pompele de căldură, cunatumul finanţării nerambursabile prin AFM fiind de până la 3.000 de lei pentru panouri solare nepresurizate; până la 6.000 de lei pentru panouri solare presurizate; până la 8.000 de lei pentru pompe de căldură, exclusiv de căldură aer-aer. În cazul firmelor, se vor finanţa sisteme care utilizează energie solară şi energie geotermală, dar şi sisteme care folosesc drept combustibil gaz de fermentare a deşeurilor, a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate, biogaz sau centrale termice pe bază de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice. Sursa: Mediafax
ANT a scurtat lista neagră a agențiilor de turism fără licență
Autoritatea Naţională pentru Turism a publicat o nouă „listă neagră” a agenţiilor care şi-au pierdut licenţele, care mai conţine doar 1.138 de nume, cu aproape 250 mai puţine faţă de prima listă, publicată marţi. Potrivit documentelor, Christian Tour, cea mai mare agenţie de turism din România după cifra de afaceri, a fost scoasă de pe listă, după ce proprietarii firmei au avertizat că vor da în judecată autoritatea dacă în 24 de ore nu schimbă lista cu agenţiile rămase fără licenţe. În prezent, în România există 2.490 agenţii şi puncte de lucru licenţiate, potrivit datelor publicate de ANT și 128 de agenţii şi puncte de lucru. Listele sunt, însă, în curs de actualizare. Sursa: News.ro
INS a revizuit PIB-ul în T2, dar creșterea rămâne la 6% față de 2015
PIB-ul a crescut în S1 cu 5,2% pe seria brută, în timp ce T2 a adus un avans de 6% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor INS. Ajustat sezonier, PIB-ul a crescut cu 5% în S1 2016 faţă de S1 din 2015, cu un plus de 5,9% în T2. Produsul Intern Brut – date ajustate sezonier – estimat pentru T2 2016 a fost de 189,87 mld. lei preţuri curente, în creştere cu 1,5% faţă de T1 2016 şi cu 5,9% faţă de T2 2015. Datele revizuite sunt cu 2,3 mld. lei peste nivelul estimat anterior. La nivelul semestrului, PIB-ul a fost de 374,67 mld. lei, în creştere cu 5% faţă de S1 2015. Datele revizuite sunt cu 2,39 mld. lei peste nivelul estimat anterior de INS. Sursa: Ziarul Financiar
Se închid magazinele pentru decorațiuni Bam Boo
Lanţul de magazine de decoraţiuni interioare bam boo Romania îşi va închide magazinele, după cum reiese dintr-o postare pe pagina de Facebook a reprezentanţilor mărcii şi a lichidării de stoc anunţate în cadrul magazinelor. Sambata, 1 octombrie, în vitrinele magazinului din centrul comercial Băneasa erau anunţate reduceri record de peste 50%, iar clienţii stăteau la coadă încărcaţi cu obiecte la preţuri derizorii. Spre exemplu, o narghilea care avea preţul iniţial de peste 90 de lei, costa astăzi 20 de lei. Vânzătorii unuia dintre magazine au confirmat că toate magazinele Bam boo vor fi închise în perioada următoare. Sursa: Ziarul Financiar
http://www.zf.ro/zf-24/bam-boo-romania-isi-inchide-magazinele-si-anunta-lichidari-de-stoc-15753827
Blue Air are o nouă strategie de extindere în Europa
Blue Air a anunţat strategia de extindere în Europa, ce va presupune introducerea unor noi rute din Liverpool, de pe aeroportul John Lennon, spre Roma, Hamburg şi Alicante, completând cursele existente din Liverpool către Bucureşti, Bacău şi Cluj-Napoca. Liverpool devine, astfel, a opta bază din Europa a Blue Air şi va fi disponibilă de la începutul anului viitor. Cu această ocazie vor fi introduse patru noi curse de pe aeroportul Liverpool John Lennon. Astfel, aeronavele Blue Air vor zbura zilnic către aeroportul Fiumicino din Roma, în timp ce zborurile spre Milano se vor efectua cu o frecvenţă de patru ori pe săptămână. În România, Blue Air a ajuns al treilea jucător de pe piaţa transportului aerian de pasageri în 2015, după Wizz Air şi Tarom. Sursa: News.ro
O nouă încercare de privatizare a CFR Marfă
CFR Marfă, cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, a cărui privatizare a eșuat în urmă cu 3 ani și care continuă să funcționeze cu mari pierderi, va fi scoasă din nou la privatizare în primul trimestru al anului 2018, cu circa jumătate de an față de planul inițial, stabilit în primăvară, guvernanții susținând că restructurarea necesită întregul an 2017. Restructurarea presupune reducerea cu peste 70% a orelor suplimentare plătite angajaților, repunerea în funcțiune a vagoanelor vechi, pentru a nu mai închiria vagoane de la alte societăți, și atacarea în forță, prin executări silite și procese, a companiilor de stat care nu își plătesc datoriile. Înainte de a relua privatizarea, Guvernul va cere din nou avizul CSAT. Sursa: Profit
Brandul Leonardo a reapărut pe piață, la doi ani de la faliment
Brandul Leonardo a reapărut pe piață, operat de o nouă societate, controlată în proporție de 50% tot de familia Panea, cea care a fondat businessul în 1994. Vechiul brand apare pe aceleasi spații, un exemplu fiind magazinul din Câmpina, județul Prahova, care a fost inițial Leonardo, apoi Casa Pielli, iar astăzi este din nou Leonardo. În prezent site-ul Leonardo este din nou funcțional, acolo figurând a fi deschise peste 30 de magazine sub acest brand. Unele, cum este cel din magazinul Unirea Shopping Center, figurează în aceleași spații unde functionau și în trecut. În 2015, primul an complet de funcționare, cifra de afaceri a firmei a fost de 29 mil. lei, cu 218 angajati. Compania a fost pe plus, cu un profit net de 6.300 de lei. Datoriile sunt însă deja de 44,6 mil. lei, o valoare similară cu cea a activelor. Sursa: Ziarul Financiar
Profihairshop, vânzări de 4 milioane euro în primele 9 luni
Cele 26 de magazine de la nivel național ale Profihairshop, retailer specializat în comercializarea de produse profesionale pentru îngrijirea părului, au înregistrat vânzări de 4 milioane de euro în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 35% față de perioada similară a anului trecut. Compania a deschis trei magazine noi, în București, Craiova și Brăila. Piața produselor cosmetice profesionale vândute în exteriorul saloanelor este estimată la 28 milioane euro, ponderea cea mai mare fiind deținută de produsele pentru îngrijirea părului (17 milioane euro), urmate de cele pentru îngrijirea corpului (7 milioane euro) si de manichiură – pedichiură (3 milioane euro). Sursa: Profit
Acționarii Therme investesc 10 milioane de euro în extindere
Grupul A-Heat din Austria, proprietarul complexului de wellness și relaxare Therme București inaugurat la începutul lunii ianuarie, va deschide până la finalul anului un nou corp conectat cu zona Galaxy, investiția ridicându-se la peste 10 mil. euro. Noua zonă va fi dedicată familiilor, iar printre facilități se numără o bibliotecă de sare, saune tematice cu diverse terapii, acoperiș retractabil, mai multe facilități de joacă pentru copii, dar și spații pentru masaj. Therme a necesitat o investitțe inițială de 50 mil. euro și are o capacitate de 4.000 de persoane simultan. Sursa: Ziarul Financiar
FashionUP preia operațiunile Click4Fashion din România, Bulgaria și Ungaria
FashionUP, magazin online de îmbrăcăminte și accesorii, fondat de antreprenori români, se dezvoltă în regiune prin preluarea proiectului Click4Fashion în România, Bulgaria și Ungaria, de la 1 octombrie. Astfel, FashionUP va integra în strategia sa toate operațiunile din aceste țări, dar și o mare parte din echipa Click4Fashion. Pe lângă cele peste 50.000 de produse deja listate pe site-ul FashionUP, clienții vor putea găsi și brandurile oferite până acum de Click4Fashion. Noul proiect va continua sub marca FashionUP, iar Mira Anghelescu, fostul CEO al Click4Fashion, va deveni COO alFashionUP. Sursa: Profit
Dacia angajează 500 de oameni până la finalul anului
Dacia recrutează 500 de angajați la nivelul întregului grup în România.Uzina se aliniază standardelor de producție ale alianței Renault Nissan – motiv pentru care, pentru a crește calitatea mașinilor asamblate apelează la instalarea de roboți pe liniile de producție, iar aceștia au nevoie de specialiști în automatizare. Automobile Dacia, cu afaceri de 19,1 mld. lei (4,3 mld. euro), este cea mai mare companie din Romania, iar alături de furnizorii săi de componente, reprezintă circa 3% din PIB și 10% din exporturile țării. Sursa: Ziarul Financiar
Mina polimetalică de la Mănăila a început producția comercială de zinc
Mina polimetalică de la Mănăila, județul Suceava, administrată de britanicii de la Vast Resources, a început producția comercială de zinc. În septembrie au fost produse 50 tone de concentrat de zinc cu o puritate de 27%, producția lunară urmând să crească, începând cu această lună, la 150 tone de concentrate. Vast Resources, companie listată la Bursa de Mărfuri AIM din Londra, a devenit acționarul majoritar al minei de la Mănăila în iulie 2015, după achiziția unui pachet de 50,1% din titlurile companiei Sinarom Mining Group. Pe lângă mina de la Mănăila, britanicii mai dețin în România o participație de 80% la mina polimetalică de la Băița Plai (județul Bihor). Sursa: Profit