spot_img
AcasăAsociația Contabililor Certificați ACCA: Strategii de supraviețuire pentru companii în timpul unei...


Asociația Contabililor Certificați ACCA: Strategii de supraviețuire pentru companii în timpul unei pandemii

București, 23 martie 2020 – Marile corporații și IMM-urile discută scenarii de lucru pentru a asigura continuitatea afacerilor și reducerea pierderilor în contextul răspândirii COVID-19 și a măsurilor luate de autorități, potrivit ACCA, Asociația Contabililor Certificați. Contabilii și directorii financiari actualizează în mod regulat planurile financiare pentru a asigura fluxul de numerar necesar. Un număr mare de companii afectate implică posibilitatea pierderii unor locuri de muncă, o producție redusă și un mediu economic instabil. Impactul COVID-19 în economie va fi resimțit chiar și în a doua jumătate a anului.

ACCA estimează că toate companiile vor fi afectate, dar IMM-urile sunt cele mai expuse. Expertiza contabililor și experților financiari se va dovedi din ce în ce mai importantă.

„Membrii asociației noastre, contabili și directori financiari, sunt în prima linie. Ei administrează, iau măsuri de protecție și consiliază echipele de conducere pentru a identifica soluții de menținere a stabilității financiare într-o perioadă cu foarte multe schimbări. O estimare corectă a implicațiilor financiare și a riscurilor asociate Covid-19, va permite luarea unor măsuri optime. Responsabilii financiari sunt acum cei la care se apelează pentru a oferi direcții clare în timpuri tulburi”, a declarat Andreia Stanciu, Director ACCA – Europa de Sud Est.

STRATEGII PENTRU IMM-URI

ACCA estimează că pentru IMM-uri aceasta este una dintre cele mai dificile perioade din istoria recentă. Acestea sunt forțate să se adapteze unui mediu nesigur, într-o schimbare accelerată. Companiile mici și medii primesc în această perioadă multe sfaturi, însă trebuie să aleagă soluțiile potrivite pentru tipul de afacere operat. IMM-urile se confruntă cu o presiune din partea firmelor mai mari, furnizorilor și au dificultăți în relația cu personalul.

Ca un avantaj, companiile mai mici se pot adapta mai ușor după un șoc. În plus, unele IMM-uri sunt mai apropiate de comunități, colaboratorii informali putând contribui în recuperare.

„Întârzierea plăților este problema cea mai serioasă acum. Experții financiari joacă un rol cheie în identificarea unor surse de finanțare în prezent și în viitorul apropiat”, declară Aleksandra Zaronina, Head SME Professional Insights ACCA.

IMM-urile analizează acum mult mai atent furnizorii și în funcție de acoperirea geografică sau sectorială.

Calitatea comunicării cu personalul va fi un alt element cheie pentru supraviețuire și revenire. Mulți dintre angajați sunt părinți, iar în această perioadă trebuie să jongleze între sarcini de muncă și grija pentru familie.

STRATEGII PENTRU COMPANIILE MARI

Pentru companiile mari problemele sunt la fel de serioase în contextul deprecierilor bursiere și valutare, închiderii granițelor și sistării activității furnizorilor. Cel mai mare risc vine din închiderea unor fabrici, cu efect în oferta de produse și materii prime.

„Pentru companiile mari este greu de făcut estimări. Acțiunile au la bază o multitudine de scenarii, actualizate constant”, declară Clive Webb, Senior Professional Insights Manager ACCA. Potrivit acestuia companiile caută modalități de lucru flexibile, acesta fiind un moment bun pentru inovații în politicile de resurse umane. „Acesta este un argument important pentru intensificarea digitalizării. Numărul mare de angajați care lucrează de acasă implică, însă, și eventuale probleme de securitate cibernetică”, adaugă Webb.

Este important pentru companii să înțeleagă care le sunt punctele slabe, deoarece diminuarea cererii va avea un efect în cascadă pentru toate palierele unei afaceri.

„Companiile ar trebui facă estimări de fluxuri de numerar pentru trei-patru luni, luând în calcul posibile scăderi ale cererii de 25%, 50% sau 75%”, declară David Hutcheson, Managing Director Glen Abbot și specialist în scenarii privind posibile pandemii. „Scenariile financiare te ajută să înțelegi unde vei fi afectat cel mai tare și unde ar trebui să începi să tai din costuri”.

Specialiștii ACCA mai subliniază că situația actuală are în centru factorul uman (boli, școli închise, programe diferite de lucru), motiv pentru care companiile mari trebuie să acorde o atenție deosebită politicilor de HR.

În perioada acestei pandemii, ACCA va publica online mai multe informații și materiale utile pe www.accaglobal.com/covid-19.

 

*****

Despre ACCA – Association of Chartered Certified Accountants

ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants) este un grup profesional global contabil care oferă calificări la cel mai înalt standard, relevante în mediul de business pentru persoane dedicate, abilitate și cu ambiție din întreaga lume, aflate în căutarea unei cariere în lumea contabilă, financiară și de management.

ACCA are peste 219.000 membri calificați și circa 527.000 de cursanți în întreaga lume. Aceștia sunt printre cei mai căutați și calificați contabili, lucrând într-un număr extrem de variat de domenii.

În România ACCA are în prezent în jur de 1.400 de membri și 3.000 de studenți și afiliați.





















RELATED ARTICLES