spot_img
AcasăRevista PreseiBrief 16-20 aprilie 2018


Brief 16-20 aprilie 2018

COMPANII, AFACERI

Vodafone sprijină companiile cu acces gratuit la internet pentru aplicații de business

 

Vodafone România lansează noi opțiuni dedicate companiilor care le permit clienților noi și celor existenți să folosească aplicații de business fără a consuma traficul de date inclus în abonament. Noua ofertă include trei categorii de aplicații de business care pot fi activate împreună sau individual, ce acoperă cele mai folosite aplicații de e-mail, stocare sau transfer de fișiere, precum și hărți online. Oferta este disponibilă pentru toate tipurile de abonamente de voce și date mobile și pentru toate companiile din România, indiferent de numărul de angajați și de industrie.

„Noile soluții răspund nevoilor companiilor de a fi în permanență conectate și de a fi eficiente din punctul de vedere al costurilor. Companiile au libertatea de a alege aplicațiile care le ajută să fie pregătite pentru era digitală și de a se bucura de conexiunea Vodafone, cea mai bună rețea recunoscută de P3 Communications și de Ookla, cu zero consum de date din abonament”, a declarat Valeriu Nistor, Enterprise Business Unit Director, Vodafone România.

De asemenea, toate cele trei categorii de aplicații sunt disponibile gratuit la abonamente care pornesc de la 46 de euro/lună sau cu 0,8 euro/lună și trei luni gratuite pentru abonamente de la 12 euro/lună.

Serviciile de business Vodafone România se adresează atât firmelor mici și mijlocii, cât și corporațiilor, și includ soluții individuale de voce și date mobile, voce fixă și internet fix, precum și soluții integrate și servicii IoT.

SURSA: PORTALUL GLOBAL MANAGER

Penny Market preconizeză creșteri ale afacerilor cu 13% in acest an

Retailerul Penny Market, parte din grupul german Rewe, a raportat o cifră de afaceri de aproape 3 miliarde lei în anul calendaristic 2017, cu 17% mai mult în comparație cu 2016, iar pentru acest an estimează afaceri mai mari cu 12-13% și și-a planificat investiții de 80 milioane euro, a declarat miercuri Daniel Gross, director general Rewe România, într-o conferință de presă.

De asemenea, Penny Market este în prezent singurul brand operat de Rewe România, conform Profit.ro. În același timp, Rewe România a administrat, până la finalul lui 2016, și retailerul XXL Mega Discount, scrie News.ro. Compania anunța că va continua să investească în piața de retail din România datorită politicii sale de expansiune. Penny Market a înregistrat o creștere cu 17% a cifrei de afaceri în comparație cu 2016, dar și o creștere constantă în 2017 cu 26 de magazine.

Penny Market a intrat pe piața din România din anul 2005. De asemenea, contribuția Rewe România la bugetul de stat al României în anul precedent a fost de peste 136 milioane lei. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile: Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, Rewe România deține 223 magazine Penny Market la nivel național.

SURSA: Profit.ro

 

Compania Porcelanosa a deschis primul showroom din România

Grupul spaniol Porcelanosa a inaugurat un showroom în România, deschis în parteneriat cu Delta Studio, după o investiţie de peste jumătate de milion de euro. Noul showroom se desfăşoară pe o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp.

„Investiţia comună a celor două firme partenere, Porcelanosa Grupo şi Delta Studio, a depăşit o jumătate de milion de euro. Încă din primul an de la deschidere, mizăm pe vânzări de peste 2 milioane de euro”, a declarat Dragoş Bonea, director general Delta Studio.

„Piaţa internaţională a fost dintotdeauna scopul nostru, încă din 1974, anul în care bunicul meu a fondat compania. În România, avem o relaţie de peste 10 ani cu Delta Studio, relaţie ce a devenit acum şi mai specială”, a declarat José Măría Soriano, membru al familiei fondatoare Porcelanosa.

Porcelanosa Grupo activează în domeniul materialelor exclusiviste destinate designului de interior, deţinând opt fabrici în Spania şi o reţea de peste 150 de magazine în toată lumea, cel mai renumit fiind cel din Manhattan – New York. Grupul are o cifra de afaceri anuală de peste 1 miliard de euro şi este furnizor oficial al Casei Regale Britanice. Colecţiile Porcelanosa sunt semnate de nume celebre de arhitecţi şi designeri la nivel mondial: Zaha Hadid, Foster+Partners, Simone Micheli, Luis Vidal.

SURSA: PORTALUL GLOBAL MANAGER

Mitsubishi Electric se lansează pe piața din România

Mitsubishi Electric a inaugurat pe 16 aprilie, la Bucureşti, sucursala din România, cea de-a doua din Europa de Est. Compania japoneză vizează, astfel, să-şi consolideze prezenţa din Europa şi să accelereze creşterea vânzărilor de aparate de are condiţionat şi sisteme de climatizare, ajunse anul trecut, pe piaţa românească, la 10 milioane de euro, conform datelor oferite de Portalul globalmanager.

De asemenea, sucursala din România a fost deschisă prin Mitsubishi Electric Italia, companie specializată în domeniul instalațiilor de aer condiționat, încălzire și tratare a aerului. Compania şi-a dublat “în ultimii ani” cota de piaţă din România şi estimează creşterea vânzărilor şi în 2018.

“Am venit în România pentru că vedem un potenţial foarte bun de creştere aici. Trebuie să creştem vânzările companiei cu 10% pe an pentru a ne atinge ţinta pentru anul 2020. Mi-am dedicat ultimii 35 de ani din viaţă companiei Mitsubishi Electric şi sistemelor de aer condiţionat şi mă bucur că prima sucursală din România va activa în acest domeniu”, a spus Yoji Saito, şeful Mitsubishi Electric Europe.

Mitsubishi Electric Europe a avut anul trecut afaceri de 3 miliarde de dolari şi are aproximativ 2.500 de angajaţi. Fondată în 1921, Mitsubishi Electric are o tradiție de aproape un secol în dezvoltarea, producţia şi vânzarea soluțiilor industriale și casnice în diverse domenii de activitate, precum echipamentele electrice și electronice folosite în procesarea și comunicarea informațiilor, dezvoltarea spațială și comunicații prin satelit, electronice de uz casnic, tehnologii industriale, tehnologii energetice, mijloace de transport și echipamente de construcții. Mitsubishi Electric are peste 5.000 de angajaţi în Europa.

SURSA: PORTALUL GLOBAL MANAGER

Grupul Volkswagen îşi schimbă sigla

Grupul german Volkswagen AG intenţionează să modifice sigla brandului pentru prima dată din 2012, deoarece se pregăteşte pentru era vehiculelor electrice şi încearcă să-şi refacă imaginea, afectată de Dieselgate, potrivit Globalmanager.

De asemenea, noua siglă va fi prezentată anul viitor, odată cu lansarea unor modele electrice. Adaptându-se perioadei actuale, sigla va trebui să fie vizibilă atât pe maşini cât şi pe ecranele smartphone-urilor, a anunţat Jochen Sengpiehl, şeful de marketing al brandului VW.

Totodată, emblema VW, modificată ultima dată în urmă cu şase ani cu o imagine tridimensională, s-a schimbat foarte puţin de la renaşterea producătorului auto, după al Doilea Război Mondial.

“Brandul VW nu este în cea mai bună formă, comparativ cu anii precedenţi”, deoarece marca şi-a piedut din atracţie încercând să fie “prea nemţească”. “Nu este numai din cauza scandalului legat de emisiile motoarelor diesel”, a declarat Sengpiehl.

Compania VW va extinde utilizarea mediilor digitale şi a reţelelor de socializare, pentru a-i convinge pe consumatorii sceptici să treacă la vehiculele electrice. O imagine proaspătă a brandului reprezintă cheia planului de 20 de miliarde de euro al Volkswagen de cucerire a pieţei vehiculelor electrice.

SURSA: PORTALUL GLOBAL MANAGER

MACROECONOMIE

România este țara cu cea mai mare inflație din UE

Martie 2018 a fost a doua lună consecutivă în care România a avut cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al prețurilor de consum de 4%, și în creștere față de o rată anuală a inflației de 3,8% înregistrată în luna februarie, arată datele publicate, miercuri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

De asemenea, rata anuală a inflației în Uniunea Europeană (UE) a crescut în luna martie 2018 până la 1,5%, de la un nivel revizuit de 1,4% în februarie 2018. În rândul statelor membre UE, rate anuale mai mari au fost înregistrate în România (4%), Estonia (2,9%), Slovacia și Lituania (ambele cu un avans de 2,5%), potrivit Agerpres.

Cel mai semnificativ impact asupra creșterii anuale a prețurilor l-au avut serviciile (0,67 puncte procentuale), urmate de prețurile la alimente (0,41 puncte procentuale) și energie (0,20 puncte procentuale). În luna februarie a acestui an, Banca Națională a României (BNR) a revizuit în creștere la 3,5%, de la 3,2%, prognoza de inflție pentru finalul acestui an. Pentru finalul anului 2019, BNR estimează o rată a inflației de 3,1%.

SURSA: Agerpres

 

Producătorul de cosmetice Farmec a avansat pe plan financiar

Producătorul de cosmetice Farmec anunţă o creştere a cifrei de afaceri cu 9.12% în 2017, faţă de 2016, cifra de afaceri a companiei ajungând la peste 214 milioane lei (45,8 milioane euro).

Pentru 2018, compania a stabilit un program investiţional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane Euro), pentru retehnologizare şi modernizarea producţiei, dar şi pentru dezvoltarea reţelei magazinelor de brand, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. „Suntem primul şi singurul producător român de cosmetice care dispune de o reţea proprie de magazine de brand şi, după dublarea numărului de spaţii în 2017 (de la 11 la 21 de centre naţionale), ne propunem să deschidem alte 10 magazine în 2018, în toată ţara”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec.

Cu un total de peste 120.000 de vizitatori ai magazinelor de brand în 2017, valoarea medie a bonului de cumpărături s-a dublat anul trecut. În ceea ce priveşte platforma online, a fost înregistrată o medie de 5.000-6.500 de clienţi lunari, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 150 de lei (32 euro).

SURSA: PORTALUL GLOBAL MANAGER

UTILITĂȚI, ENERGIE

ANRE: România trebuie să decidă ce va face cu gazele din Marea Neagră

România trebuie să decidă de urgență dacă dorește să utilizeze gazele din Marea Neagră în industria autohtonă sau doar vrea să obțină venituri din tranzitul acestor gaze pe teritoriul țării noastre, a declarat, miercuri, Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), într-o conferință pe tema strategiei energetice a României. ‘Este crucial să știm cum va arăta economia României în 2030 sau 2050 și o eventuală strategie energetică să se bazeze pe această viziune economică. Pentru că este un lucru să ai câteva milioane de consumatori – de energie electrică, gaze, energie termică, nu contează despre ce vorbim – și să modelezi un sistem energetic pe un consum majoritar casnic și este alt lucru să ai o economie bazată pe servicii și iarăși este un alt lucru dacă te gândești că ai vrea să ai o industrie care consumă cantități importante din energie’, a arătat oficialul ANRE.

Anterior, în aceeași conferință, Doru Vișan, secretar de stat în Ministerul Energiei, a declarat că România ar putea folosi o parte din gazele din Marea Neagră pentru a produce electricitate într-o nouă centrală la Deva, zonă pe unde va trece și viitoarea conductă BRUA conform Economica.net. La Deva există deja o termocentrală unde se utilizează huila extrasă din Valea Jiului. Vișan a argumentat că există un dezechilibru de producție a energiei între partea de nord și cea de sud a țării. Folosirea gazelor din Marea Neagră trebuie să o asigurăm și în aceste capacități’, a mai spus Vișan. El a dat asigurări că Ministerul Energiei va finaliza noua strategie energetică a României până la sfârșitul acestui an.

SURSA: Economica.net

 

INS: Producția de cărbune s-a micșorat cu 8,7% în primele două luni

Producția de cărbune net a României a totalizat, în primele două luni din 2018, 753.200 tone echivalent petrol, fiind cu 8,7% (71.400 tep) mai mică față de cea din perioadă similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS).

De asemena, în perioada menționată, România a importat 64.100 tep cărbune net, cu 24.800 tep (63,1%) mai mult față de cantitatea importată în ianuarie-februarie 2017, potrivit Agerpres.

Conform proiectului Strategiei Energetice, publicat pe site-ul ministerului de resort, România dispune de rezerve totale de 12,6 miliarde de tone de lignit, concentrate geografic în Bazinul Minier Oltenia. Zăcămintele în exploatare totalizează 986 de milioane de tone. Rezervele de huilă, concentrate în bazinul carbonifer al Văii Jiului, totalizează 2,2 miliarde tone, din care 592 milioane tone se află în perimetre exploatate.

SURSA: Agerpres

 

Telekom Banking introduce serviciile de creditare

Telekom Banking, proiect financiar dezvoltat de Telekom România și Alior Bank, a lansat două noi produse dedicate pieței locale, și anume creditul de nevoi personale și creditul de refinanțare, prin care clienții pot împrumuta sume până la 100.000 lei pe o durată maximă de 5 ani. Atât pentru creditul de nevoi personale, cât și pentru creditul de refinanțare, dobânda pornește de la 6,99% în funcție de profilul socio-demografic și de istoricul de plată al clientului la creditele anterioare, conform datelor Profit.ro. Nu este perceput comision de analiză în cazul creditului de refinanțare, în timp ce pentru creditul de nevoi personale comisionul de analiză este de 190 lei.

De asemenea, oferta Telekom Banking include operațiuni bancare zilnice, platforma de schimb valutar online și noua ofertă de credite, constând în credite de nevoi personale și overdraft. Clienții pot efectua retrageri gratuite de la orice ATM din lume, iar plățile în lei către orice bancă din România nu sunt comisionate dacă sunt realizate prin serviciile de Internet și Mobile Banking.

Telekom aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate. Alior Bank Varsovia – Sucursala București este parte a Alior Bank, o bancă din Polonia care asigură servicii pentru circa 4 milioane de clienți, atât persoane fizice, cât și persoane juridice. Alior Bank și-a început activitatea în Polonia în anul 2008, iar din anul 2014 acțiunile Alior Bank sunt incluse în indicele WIG20, care cuprinde cele mai mari companii listate la bursa de valori din Varșovia.

SURSA: Profit.ro

 

 













RELATED ARTICLES