REVISTA PRESEI 06 – 10 februarie, 2017

0
91


Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 13,5% în 2016, cel mai înalt ritm după 2007

logo-profitCifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a crescut în 2016 cu 13,5% față de anul precedent, cel mai înalt ritm din 2007, arată datele publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS). În decembrie, vânzările de retail au urcat cu doar 7,2% față de ultima lună din 2015, sub așteptările din piață. În 2015, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul crescuse cu 8,9% față de anul precedent, după un avans de 7% în 2014.
http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/afacerile-din-comertul-cu-amanuntul-au-crescut-cu-13-5-in-2016-cel-mai-inalt-ritm-dupa-2007-16614168

Consumul a crescut în2016 cu 13,5%, avans mai puternic decât în 2008, ultimul an de boom pentru economia locală

logo-zfEvoluţia din 2016 a consumului a fost susţinută de toate cele trei categorii mari – alimente, băuturi şi tutun, bunuri nealimentare şi carburanţi. „În 2016 volumul vânzărilor din co­merţul cu amănuntul a crescut cu 13,5% an la an, în accelerare de la 8,9% an la an în 2015 şi, totodată, cel mai bun ritm din 2008. Aceas­tă evoluţie a fost determinată de ma­­jo­rarea venitului real disponibil al popu­la­­ţiei, nivelul redus al costurilor de finanţare şi relansarea creditării, extinderea reţe­lelor de supermarketuri şi reducerea econo­miei in­­for­­male“, spun analiştii Băncii Tran­sil­va­nia.
http://www.zf.ro/eveniment/nevoie-opt-ani-doua-reduceri-tva-recuperam-consumul-2008-consumul-crescut-2016-13-5-avans-puternic-2008-ultimul-an-boom-economia-locala-16150363

BNR prognozează că rata anuală a inflaţiei revine pe teritoriu pozitiv, în primul trimestru din acest an

logo-agerpresRata anuală a inflației ar putea reveni în teritoriu pozitiv în primul trimestru din acest an, pe fondul epuizării impactului reducerii TVA la 20%, se arată într-un comunicat de presă BNR. “Scenariul de bază al prognozei reconfirmă perspectiva revenirii ratei anuale a inflației în teritoriu pozitiv în primul trimestru al anului 2017, pe fondul epuizării impactului reducerii la 20% a cotei standard a TVA. Palierul pe care rata anuală prognozată a inflației se poziționează este, însă, mai scăzut, iar creșterea ei ulterioară este relativ mai lentă, în principal ca urmare a noilor șocuri dezinflaționiste pe partea ofertei survenite în intervalul noiembrie 2016 — februarie 2017. Acestea constau în scăderea tarifelor polițelor RCA și eliminarea taxelor nefiscale, ale căror efecte se alătură celor exercitate de reducerea la 19% a cotei standard a TVA și de eliminarea supra-accizei la carburanți începând cu 1 ianuarie 2017”, se arată în comunicat.
http://www.agerpres.ro/economie/2017/02/07/bnr-prognozeaza-ca-rata-anuala-a-inflatiei-revine-pe-teritoriu-pozitiv-in-primul-trimestru-din-acest-an-16-26-03

EIU: Economia românească ar putea încetini la 3,6% în 2017; deficitul ar putea atinge 3,3% din PIB

logo-agerpresRomânia ar putea înregistra în 2017 o încetinire a creșterii economice la 3,6%, de la estimarea de 5% în 2016, și un deficit de 3,3% pe metodologie ESA, spune Maximilien Lambertson, analist la The Economist Intelligence Unit. “Ne așteptăm ca PIB-ul și își încetinească ritmul de creștere, de la o creștere estimată de 5% în 2016 la 3,6% în 2017. PSD va urmări un program ‘anti-austeritate’ care presupune continuarea reducerilor fiscale, creșterea salariilor în sectorul public și creșterea salariului minim. În 2017 estimăm un deficit bugetar echivalent de 3,1% din PIB pe metodologie națională (de 3,3% pe metodologie ESA 2010), ceea ce depășește limita UE. Acestea se vor produce pe fondul creșterii cheltuielilor, scăderii veniturilor și încetinirii creșterii economice sub previziunile guvernamentale: estimăm o încetinire a ratei de creștere economică (3,6%) față de cea a Guvernului (de 5,2%) în 2017”, a declarat Lambertson.
http://www.agerpres.ro/economie/2017/02/07/eiu-economia-romaneasca-ar-putea-incetini-la-3-6-in-2017-deficitul-ar-putea-atinge-3-3-din-pib-15-17-57

Primele estimări ale mediului de business pentru 2017: Dacă nu se rezolvă această situaţie (politică, n.red.) toate business-urile vor fi afectate.“

logo-zf

Prima luna din 2017 a fost sub asteptari pentru jucatorii din comert si imobiliare, care pun evolutia slaba a consumului pe seama frigului si a zapezilor care au taiat apetitul de consum al romanilor. Ei nu se arata insa prea optimisti nici pentru februarie, o luna marcata din nou de ger, dar si de protestele incepute saptamana trecuta si care continua. Tensiunile din politica, spun ei, ar putea sa isi puna amprenta asupra businessului. „Daca anul trecut am avut un context favorabil, in care consumul a crescut de la scaderea taxelor, de la imbunatatirea sentimentului de consum, anul acesta nu a inceput foarte bine, ianuarie este o luna slaba din mai multe motive. Si de la scaderea sentimentului fata de consum, dar si de la zapada – au fost drumuri blocate, oameni in casa, costuri de intretinere mai mari si atunci banii din portofel se duc in alta directie“, explica Iulian Stanciu, CEO al grupului eMAG, cel mai mare magazin online local, cu operatiuni si in Bulgaria, Ungaria si Polonia.
http://www.zf.ro/eveniment/primele-estimari-mediului-business-2017-motoarele-consumului-s-au-oprit-ianuarie-frigul-batut-scaderea-tva-februarie-asteptari-rezolva-aceasta-situatie-politica-n-red-toate-businessurile-vor-16153333

BNR estimează pentru anul în curs o creştere economică între 4% şi 5%

logo-agerpresBanca Națională a României (BNR) prognozează pentru acest an o creștere economică între 4% și 5%, dar aceasta este legată de modelul macroeconomic al instituției, a declarat, joi, guvernatorul Băncii Centrale, Mugur Isărescu, într-o conferință de presă. Construcția proiectului de buget pe anul 2017 are la bază o creștere economică de 5,2%, un deficit bugetar (cash) estimat la 2,96% din PIB și o inflație medie anuală de 1,4%, conform Raportului privind situația macroeconomică pe anul 2017 și proiecția acesteia pe anii 2018 — 2020, publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.
http://www.agerpres.ro/economie/2017/02/09/bnr-estimeaza-pentru-anul-in-curs-o-crestere-economica-intre-4-si-5–13-20-52

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut anul trecut cu 4,7%

logo-agerpresCifra de afaceri din industrie a crescut anul trecut cu 4,7% comparativ cu 2015, datorită creșterii industriei prelucrătoare (+5,8%), conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS), care menționează că industria extractivă a scăzut cu 27%. Pe marile grupe industriale, creșteri ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în industria bunurilor de folosință îndelungată (+17,7%), industria bunurilor de capital (+10%), industria bunurilor de uz curent (+6%) și industria bunurilor intermediare (+0,7%). Scăderi s-au înregistrat în industria energetică (-10,7%).
http://www.agerpres.ro/economie/2017/02/09/ins-cifra-de-afaceri-din-industrie-a-crescut-anul-trecut-cu-4-7–09-49-23

Deficitul comercial s-a apropiat de 10 mld. euro în 2016, dar este la jumătate faţă de anii de dinainte de criză. Exporturile de bunuri au stabilit în 2016 un nou record, la fel ca importurile

logo-zfExporturile de bunuri au stabilit în 2016 un nou record, la fel ca importurile, deficitul comercial accentuându-se până spre 10 mld. euro, departe însă de deficitele înregistrate înainte de criză, cu vârful din 2008, când importurile au depăşit exporturile cu 23 mld. euro. Creşterea economică puternică, determinată de majorarea consumului, are un revers în ma­jo­rarea puternică a de­fi­citului comercial, care anul trecut a atins 9,9 miliarde de euro, cu importuri de 67,3 miliarde de euro şi exporturi de 57,3 miliarde de euro.
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/deficitul-comercial-s-a-apropiat-de-10-mld-euro-in-2016-dar-este-la-jumatate-fata-de-anii-de-dinainte-de-criza-exporturile-de-bunuri-au-stabilit-in-2016-un-nou-record-la-fel-ca-importurile-16156026

România este pe penultimul loc în UE în funcție de nivelul salariului minim

logo-profitRomânia este pe penultimul loc în Uniunea Europeană în funcție de salariul minim brut pe economie, de doar 275 de euro pe lună, un nivel mai scăzut fiind în Bulgaria (235 euro), în timp ce cel mai ridicat este în Luxemburg, de 1.999 de euro, potrivit datelor valabile la 1 ianuarie 2017, publicate vineri de biroul european de statistică Eurostat. În total, un număr de 22 de state membre ale UE au salarii minime pe economie, iar țările în care nu există sunt Danemarca, Italia, Cipru, Austria, Finlanda și Suedia.
http://www.profit.ro/stiri/social/romania-este-pe-penultimul-loc-in-ue-in-functie-de-nivelul-salariului-minim-16632112

Producția internă de gaze a scăzut semnificativ anul trecut, cu peste 12%. Importurile din Rusia au explodat: s-au majorat de peste 7 ori

logo-profitProducția internă de gaze naturale a României, asigurată în proporție de circa 92% de OMV Petrom și Romgaz, a scăzut cu 12,5% anul trecut, comparativ cu 2015, la 7,48 milioane tone echivalent petrol, potrivit datelor INS. În schimb, importurile de la gigantul rus de stat Gazprom au explodat, crescând în 2016 de 7,3 ori față de anul anterior, la 1,18 milioane tone echivalent petrol.
http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/productia-interna-de-gaze-a-scazut-semnificativ-anul-trecut-cu-peste-12-importurile-din-rusia-au-explodat-s-au-majorat-de-peste-7-ori-16632067

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie se retrag din Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile

Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie, societate care comercializează mărcile Dacia, Renault şi Nissan în România, transmis vineri, într-o scrisoare oficială, decizia de a renunţa la funcţia de membru al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În acelaşi timp, cele două societăţi au anunţat că interesele acestora vor fi reprezentate de către ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România). Cele două firme vor continua să susţină programele care vizează creşterea pieţei naţionale de vehicule noi.
http://adevarul.ro/economie/afaceri/automobile-dacia-renault-commercial-roumanie-retrag-asociatia-producatorilor-importatorilor-automobile-1_58949a7a5ab6550cb8164d13/index.html

EXCLUSIV O industrie românească pusă pe butuci. Mii de persoane au ajuns în şomaj

logo-capitalÎnainte de anul 2000, România era exportator net de îngrăşăminte chimice. În ultimii doi ani, această industrie a apus, odată cu închiderea unităţilor de producţie, iar femierii sunt nevoiţi să apeleze la importuri pentru a-şi acoperi necesarul. Cum s-a ajuns aici? Câteva mii de angajaţi, preponderent din oraşe monoindustriale, au rămas fără locuri de muncă, producţia locală este insuficientă faţă de necesităţi, aşa că importăm masiv îngrăşăminte, producătorii locali de gaz au rămas fără cel mai important client, iar fermierii au fost nevoiţi să se adapteze noilor condiţii de piaţă.
http://www.capital.ro/o-industrie-romaneasca-pusa-pe-butuci.html

Clasamentul celor mai puternice 20 de branduri de retail din lume. Opt sunt în România şi au afaceri de 3,5 mld. euro

logo-zfCele mai puternice 20 de branduri de retail din lume sunt evaluate la aproape 300 de miliarde de dolari Dintre acestea, doar opt sunt prezente in Romania si au afaceri locale cumulate de 3,5 mld. euro (peste 3,5 mld. dolari), potrivit datelor ZF Brandurile care si-au pus Romania pe harta proprie sunt Ikea, H & M, Zara, Louis Vuitton, Carrefour, Lidl, Lego si Rolex. Topul celor mai puternice 20 de branduri de retail din lume, realizat de agentia de specialitate Brandirectory, este dominat de nume americane care provin din comertul alimentar, moda sau bricolaj.
http://www.zfcorporate.ro/retail-agrobusiness/clasamentul-celor-mai-puternice-20-de-branduri-de-retail-din-lume-opt-sunt-in-romania-si-au-afaceri-de-3-5-mld-euro-16151552

EXCLUSIV Carlsberg a ieşit din acţionariatul United Romanian Breweries

logo-profitGrupul danez Carlsberg a ieșit din acționariatul berarului român United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care va continua să producă, sub licență, popularele mărci Tuborg și Carlsberg în România, au declarat reprezentanții grupului. Carlsberg și-a vândut astfel participația de 23% pe care o deținea indirect la URBB.
“Renunțarea la participația minoritară a companiei la URBB este în linie cu obiectivele noastre strategice din programul SAIL’22, în vederea eficientizării afacerilor. URBB este un partener vechi al grupului Carlsberg și va continua să producă o gamă largă de băuturi Carlsberg, sub licență”, a spus pentru Profit.ro Kasper Elbjørn, șeful biroului de presă al grupului danez.
http://www.profit.ro/must-read/exclusiv-carlsberg-a-iesit-din-actionariatul-united-romanian-breweries-16625801

Airbus Helicopters şi Bell Helicopters, în competiţie pentru afaceri la Braşov

logo-bursaNeculai Banea, reîntors la conducerea companiei IAR Ghimbav, din funcţia de secretar de stat la Ministerul Economiei, ne-a declarat că nu are cunoştinţă despre rezultatele întâlnirii de ieri dintre premierul Sorin Grindeanu şi reprezentanţii concernului Bell Helicopters. Potrivit lui, “Anul trecut s-a anunţat că statul român va aloca 2% din PIB Ministerului Apărării Naţionale, iar, în urma acestui anunţ, companiile din domeniu s-au arătat interesate să încheie parteneriate cu firmele româneşti din acest sector. Totuşi, încă nu există nicio informaţie că armata ar intenţiona să cumpere anul acesta elicoptere militare. Americanii au încheiat, anul trecut, un memorandum cu IAR Ghimbav, dar acesta va fi pus în practică doar dacă statul român va achiziţiona aparate de atac ale companiei Bell Helicopters”.
http://m.bursa.ro/s=companii_afaceri&articol=316788.html

Kaufland, trendsetter în retail: singura companie care obţine pentru al doilea an consecutiv titlul de angajator de top în România

logo-capitalKaufland, lider pe piaţa de retail, primeşte pentru al doilea an consecutiv certificarea internaţională de Top Angajator în România, acordată de institutul independent Top Employer din Olanda. Recunoaşterea a fost acordată pentru strategia locală remarcabilă practicată de companie în recrutarea, motivarea şi retenţia angajaţilor săi, Kaufland România devenind astfel un model şi pentru celelalte companii din industrie. Top Employer Institute din Olanda este o organizaţie independentă care întreprinde anual un amplu proces menit să auditeze şi să certifice companii de top din întreaga lume care demonstrează că asigură condiţii optime angajaţilor săi în vederea desfăşurării activităţii şi atingerii obiectivelor de performanţă.
http://www.capital.ro/kaufland-trendsetter-in-retail-singura-companie-care-obtine-pen.html

Şase noi hoteluri intră sub umbrela unui brand internaţional în acest an. Doar unu este construit de la zero

logo-zf

Capacitatea de cazare din Romania este afiliata la un brand international in proportie de 7%, fata de 22% cat este media europeana, ceea ce pune tara pe radarele marilor lanturi hoteliere. Sase hoteluri vor fi deschise in acest an sub branduri internationale, cel mai activ jucator fiind lantul american Hilton care si-a asigurat patru din cele sase inaugurari din 2017, arata o analiza ZF facuta pe baza datelor furnizate de compania de consultanta in domeniul hotelier Fivestar Hospitality. Investitiile totale in aceste hoteluri ajung la 40-50 de milioane de euro, conform calculelor ZF, si aduc un semnal de incredere in economie. Anul 2017 se anunta astfel un an plin de evenimente in sectorul hotelurilor, dupa ce anul trecut numarul de deschideri a fost mai redus. Anul trecut au fost deschise opt hoteluri, conform datelor de la INS.
http://www.zfcorporate.ro/turism-hoteluri/sase-noi-hoteluri-intra-sub-umbrela-unui-brand-international-in-acest-an-doar-unu-este-construit-de-la-zero-16154673/

Christian Tour: Una din cinci vacanţe este cumpărată după o campanie de promovare online

logo-zfPeste 20% din vacantele oferite de agentia de turism Christian Tour, cel mai mare operator de chartere din Romania, sunt achizitionate in urma campaniilor online si a cautarilor in mediul online efectuate de turisti, a spus Marius Pandel, CEO al agentiei. „Aportul achizitiilor online in cifra globala de vanzari a companiei noastre creste de la an la an in ultima perioada.“ Agentia de turism si-a indreptat atentia catre mediul digital inca din 2007-2008, odata cu implementarea primului sistem online de gestionare a rezervarilor, fiind folosit ca instrument atat de vanzare, cat si de promovare a serviciilor. De altfel, in ultimii ani agentia si-a desfasurat cea mai mare parte a activitatii in mediul online, odata cu aparitia platformei web christiantour.ro, dar si a unor aplicatii si site-uri adaptate pentru mobile, cum ar fi circuite. christiantour.ro; senior voyage.eu sau vuelo.ro, a mai spus Pandel.
http://www.zfcorporate.ro/business-hi-tech/christian-tour-una-din-cinci-vacante-este-cumparata-dupa-o-campanie-de-promovare-online-16154535

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care fondul de investiţii Mid Europa a preluat Profi

logo-profitConsiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care fondul de investiții fondul de investiții Mid Europa preia rețeaua de supermarketuri Profi, cu o valoare de 533 milioane euro. ”Autoritatea de concurență a evaluat tranzacția din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal (…) Analiza Consiliului Concurenței a condus la concluzia că operațiunea de concentrare economică nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața națională sau pe o parte a acesteia”, precizează Consiliul.
http://www.profit.ro/stiri/consiliul-concurentei-a-autorizat-tranzactia-prin-care-fondul-de-investitii-mid-europa-a-preluat-profi-16627621

Decizie pentru gigantul Carrefour, care va schimba un comportament pe piaţă: Reclama care compară preţurile poate fi efectuată doar în anumite condiţii

logo-profitPublicitatea care promovează prețurile unui retailer prin comparație cu prețurile altuia trebuie efectuată doar în cazul acelorași tipuri de magazine sau lanțuri comerciale, în caz contrar fiind obligatoriu ca reclama să informeze consumatorii cu privire la diferența dintre magazine sau comercianți. ​Decizia a fost luată acum de Curtea de Justiție a Uniunii Europene într-un proces care a implicat în Franța gigantul Carrefour și lanțul comercial francez Intermarché.
http://www.profit.ro/stiri/economie/decizie-pentru-gigantul-carrefour-care-va-schimba-un-comportament-pe-piata-reclama-care-compara-preturile-poate-fi-efectuata-doar-in-anumite-conditii-16625170

Topul sectoarelor din care pleacă cei mai mulţi angajaţi: în retail, unu din patru angajaţi îţi părăseşte anual compania

logo-zfRetailul a ramas si anul trecut „campion“ in ceea ce priveste rata plecarilor angajatilor, in acest sector fluctuatia de personal fiind de peste 26%, potrivit rezultatelor unei cercetari realizate de firma de consultanta in management si executive search Korn Ferry Hay Group. Astfel, unu din patru angajati din comert paraseste anual compania pentru care lucreaza. Totusi, din rata totala a fluctuatiei de personal din retail de 26,3%, 16,8% dintre angajati pleaca voluntar din cadrul companiei, iar restul de aproape 10% pleaca prin concedieri. Retailul este un sector recunoscut pentru faptul ca oamenii nu petrec prea mult timp la acelasi angajator, intrucat salariile sunt destul de mici, companiile nu investesc prea mult in strategiile de retentie si motivare a oamenilor, iar in unele cazuri rata plecarilor din companii ajunge si la 70%, potrivit informatiilor din piata.
http://www.zfcorporate.ro/profesii/topul-sectoarelor-din-care-pleaca-cei-mai-multi-angajati-in-retail-unu-din-patru-angajati-isi-paraseste-anual-compania-16155807

ArcelorMittal, cel mai mare producător de oțel, revine pe profit, după pierderi de peste 6 miliarde dolari

logo-profitArcelorMittal, cel mai mare producător de oțel din lume, a revenit la un profit net de 403 milioane de dolari în trimestrul al patrulea, după pierderi de 6,69 miliarde de dolari în aceeași perioadă a anului trecut, pentru 2017 anticipând creșterea cheltuielilor de capital, relatează MarketWatch. Revenirea la profit în ultimele trei luni ale anului trecut s-a datorat lipsei costurilor excepționale provocate de scăderea accentuală a prețurilor oțelului la nivel internațional, care au generat pierderea de anul trecut, conform news.ro. ArcelorMittal anticipează pentru acest an creșterea cheltuielilor de capital la 2,9 miliarde de dolari, comparativ cu 2,4 miliarde de dolari în 2016.
http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/arcelormittal-cel-mai-mare-producator-de-otel-revine-pe-profit-dupa-pierderi-de-peste-6-miliarde-dolari-16631709



LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here