spot_img
AcasăComunicateRomânii în timpul pandemiei COVID 19


Românii în timpul pandemiei COVID 19

 

  • 46% dintre români se declară îngrijorați de starea lor financiară mai mult decât de sănătatea lor (40%)
  • 50% spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul
  • În medie toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, ieșirile prioritare în ultima săptămână fiind la farmacie (41%) și la supermarket (35%)
  • Principalele activități pe perioada izolării sunt vizionările de film (62%), jocurile online (59%), 40% declară că se vor dedica hobby-urilor

În timp ce în jurul nostru viața așa cum o știm se schimbă de la o zi la alta, iar oamenii, în esența lor sociali, sunt forțați să se distanțeze, apar și primele schimbări de comportament, primele griji și inevitabil, panica. Unlock Research a vorbit cu peste 600 de români și a aflat în ce măsură s-a tranformat viața acestora.

70% dintre români spun că viața lor s-a schimbat total sau parțial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji țin de finanțele personale (46%), sănătate (40%) și sănătate mentală (28%).

81% declară că au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână iar atunci când au ieșit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă și 23% la biserică.

Prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), produse de curățenie și îngrijire a casei (28%), legumele și fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) și conservele (20%). 50% dintre români spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau cu ceasul.

„Acest studiu este o premieră pentru noi, așa cum sunt multe lucruri pe care trebuie în perioada asta să le experimentăm toți pentru prima dată. Acesta este primul nostru studiu care vorbește despre impactul comportamental și emoțional al unei situații de criză globală cum este pandemia COVID 19. Este si primul studiu calitativ si cantitativ exclusiv online. Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate și vești bune, vești care ne dau încredere că o să iasă și ceva bun din toată povestea asta, deși românii sunt încă în stare de șoc și nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacțiunii inter umane și aici 51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români  consideră că această experiență va duce la creșterea empatiei „, a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.

Forțați să petreacă mai mult timp în casă românii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) și la reciclat deșeuri (47%). În ceea ce privește modul în care se informează despre situația din țară 85% aleg televizorul și 60% presa online. Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).

Deși viața lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viață. Din păcate românii nu au încredere în concetățenii lor că vor respecta regulile și le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală și anume faptul că românul este obisnuit cu greul și cu stările imprevizibile.

Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada  14-17 martie pe un eșantion de 628 de repondenți, urban mare și mediu.

 

Despre Unlock

Unlock este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează.

In 2017 Unlock a lansat divizia Hunters. Noua divizie este specializată în cercetarea trendurilor în România și analizează noi tendințe, colectând informații în mod continuu. Divizia a luat ființă pentru a răspunde nevoii de conectare permanentă a brandurilor cu cele mai noi tendințe în modul de viață al consumatorilor români – de la identificarea zonelor de evoluție și măsurarea intensității trenduri­lor, până la oferirea de consultanță aplicată și analize de target pentru fiecare business în parte.













RELATED ARTICLES