Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) vrea să vândă șantierul naval din Mangalia către cel mai mare constructor de nave din Olanda, Damen Shipyards Group, ce deține și șantierul naval din Galați, conform Korea Economic Daily.
Potrivit surselor din industria navală, pe data de 30 iunie, Daewoo se afla în stadiul final al discuțiilor cu Damen Shipyards Group în vânzarea portului Mangalia Shipyard. Înființat în 1997 împreună cu guvernul român, șantierul naval este deținut de Daewoo și guvern într-un raport de 51 la 49. Șantierul naval, aflat la 45 de kilometri sud de Constanța, a construit până în prezent 127 de containere, reparând mai mult de 300 de nave.
Daewoo Shipbuilding a început discuțiile de vânzare a șantierului naval anul trecut, ca parte a unui efort de restructurare a activelor sale comerciale la nivel mondial. Un oficial din industria de construcții navale a declarat că negocierile asupra prețului dintre Daewoo și Damen au fost deja finalizate, iar ceea ce a mai rămas este aprobarea din partea guvernului român. Odată ce afacerea va avea loc conform planului, Daewoo va putea să obțină între 50 și 80 de miliarde woni (43,5-69,6 milioane dolari).
Damen Shipyards Group deține la Galați unul dintre cele mai active șantiere ale companiei, unde construiește mai multe tipuri de nave, inclusiv militare, scrie News.ro.
La șantierul Damen din Galați ar fi trebuit să fie construite corvete multifuncționale pentru Forțele Navale, în urma unei Hotărâri de Guvern din mandatul premierului Ciloș, care a fost însă abrogată în martie, pentru a fi organizată o nouă negociere cu posiblii furnizori.
Șantierul naval de la Mangalia se află pe lista activelor pe care Daewoo vrea să le vândă din cauza uriașelor probleme financiare cu care se confruntă de mai mulți ani.