Brief 23-27 iulie 2018

0
17

PIAȚA VALUTARĂ ȘI FINANCIAR-MONETARĂ

Statul a împrumutat 109 milioane euro de pe piața internă

Ministerul Finanțelor a împrumutat 109 milioane de euro de pe piața internă, prin redeschiderea unei emisiuni de obligațiuni cu scadența peste aproximativ 2 ani și jumătate, conform datelor Profit.ro.

De asemenea, Finanțele intenționau să împrumute 100 de milioane de euro, dar suma finală este cu aproape 10% mai mare. În prima jumătate a anului, statul a întâmpinat unele dificultăți în ce privește împrumuturile în lei pe piața internă, în contextul în care băncile au început să ceară dobânzi mai ridicate pentru a credita Guvernul. Ofertele primite din partea băncilor au cumulat 195,5 milioane de euro. Randamentul mediu de adjudecare a fost de 0,33% pe an, la un cupon de 1,25% pe an.

Pentru întreg anul, Ministerul are planificat să atragă 48-50 de miliarde de lei de pe piața internă. Pentru piețele externe, Finanțele au anunțat la începutul anului că au în vedere atragerea de resurse financiare prin emiterea de euroobligațiuni într-un volum de 4,5-5 miliarde de euro (echivalent).

Totodată, România a împrumutat la începutul lunii februarie 2 miliarde de euro de pe piețele internaționale prin intermediul a două noi emisiuni de obligațiuni, pe 12 și 20 de ani.

SURSA: Profit.ro

 

Piraeus Bank România introduce creditul cu dobândă fixă, destinat imobiliarelor

Piraeus Bank România lansează creditul de investiții imobiliare în lei cu dobândă fixă, de 5,65% în primii cinci ani, potrivit Bursa.

Conform anunțului băncii, dobânda de 5,65% se acordă clienților care încasează venituri în conturi des­chise la Piraeus Bank România, pentru care avansul minim solicitat este de 15%. Creditul de investiții imobiliare va fi acordat pentru o perioadă de până la 30 ani, fiind destinat achiziționării, construcției de imobile sau refinanțării altor credite de investiții imobiliare. Valoarea împrumutului acordat variază și este cuprinsă între echivalentul în lei a 5.000 și, respectiv, 250.000 de euro.

În ultima perioadă, mai multe instituții bancare au lansat credite cu dobânzi fixe, în contextul în care indicele ROBOR, în funcție de care sunt calculate dobânzile la creditele în lei, a crescut constant, din septembrie anul trecut. Ieri, ROBOR la 3 luni a ajuns la 3,46%, un nou maxim al ultimilor ani, acest nivel nemaifiind atins din februarie 2014.

SURSA: Bursa

 

 

MFP a împrumutat 298 milioane lei de la bănci

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a împrumutat, ieri, 298 de milioane de lei de la bănci, prin redeschiderea unei emisiuni de obligațiuni de stat tip benchmark cu scadența în 2021, la un randament mediu de 4,67% pe an, potrivit datelor transmise de Banca Națională a României (BNR).

De asemenea, valoarea nominală a emisiunii a fost de 400 de milioane de lei, însă băncile au suprasubscris oferta, până la 467,635 de milioane de lei, potrivit Bursa.

Totodată, conform prospectului de emisiuni publicat de MFP și citat de Agerpres, Ministerul Finanțelor Publice intenționează să împrumute 2,7 miliarde de lei de la bănci în luna iulie a acestui an, sumă la care se pot adăuga 405 milioane de lei din alocările sesiunilor suplimentare de oferte necompetitive organizate exclusiv pentru instrumentele de tip benchmark.

SURSA :Bursa

 

ING Bank România lansează serviciul de plată cu telefonul mobil

ING Bank România a lansat serviciul de plată cu telefonul mobil ING Pay pentru clienții persoane fizice, serviciul fiind momentan disponibil numai clienților care folosesc un telefon cu sistem de operare Android, versiunea 4.4 sau superioră, urmând să fie anunțată și o soluție pentru utilizatorii de sistem iOS, conform Profit.ro. La activarea ING Pay, se emite instant și gratuit un card virtual, atașat la oricare dintre conturile curente în lei deschise la ING.

ING Pay poate fi folosit la orice POS care acceptă plata contactless din țară sau din străinătate. Dacă valoarea tranzacției depășește suma limită setată din Home’Bank, utilizatorul va introduce codul pin setat pentru acest card direct în POS. În plus, clienții pot seta din ING Home’Bank limitele de tranzacționare pentru plățile cu telefonul, potrivit sursei citate.

La nivelul tranzacțiilor numărul este similar intre cele două canale, cu o medie de 5 tranzacții pe lună de pe telefon și 4 tranzacții de pe desktop. ING Bank România are în prezent întreg portofoliul de carduri de tip contactless și raportează 700.000 de clienți care fac în medie 16 tranzacții pe lună la POS-urile comercianților.

SURSA: Profit.ro

 

IMOBILIARE, CONSTRUCȚII, INFRASTRUCTURĂ

Ploiești Shopping City va investi peste 1 milion de euro în modernizare

Ploiești Shopping City investește peste 1 milion de euro în modernizarea food court-ului, astfel că în spațiul de peste 2.000 de metri pătrați se vor deschide cinci noi branduri, printre care și primul restaurant de sushi din Ploiești, precum și primul Calif din oraș, conform Profit.ro.

Numărul total de chiriași al food court-ului va ajunge la 15, scrie News.ro. ”Investitța de peste 1 milion de euro vine ca un pas firesc în evoluția Ploiești Shopping City, din dorința de a adapta centrul comercial la nevoile curente ale consumatorilor, precum și a noilor trenduri din retail”, arată un comunicat al companiei.

De asemenea, terasa exterioară va trece și ea printr-un proces de restilizare, cu noi elemente de design. Zona de mezanin va fi și ea amenajată, aceasta putând fi utilizată de către clienții care doresc să ia masa la unul dintre restaurantele din zona food court-ului. Lucrările de remodelare urmează sa fie finalizate la începutul toamnei. Mall-ul găzduiește unul dintre cele mai mari cinematografe din afara Capitalei, dar și magazine precum Zara, H&M, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius, Adidas, Starbucks, Tezyo, LC Waikiki,Intersport, Noriel, BSB si Oviesse Kids. Ploiești Shopping City este un proiect dezvoltat de Carrefour Property România împreună cu NEPI Rockcastle.

SURSA: Profit.ro

 

 

 

IT&C

Orange România a înscris o cifră de afaceri de 275 milioane de euro în al doilea trimestru din 2018

Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 275 milioane de euro, în intervalul aprilie-iunie, mai mare cu 3,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă transmis redacției.

Compania transmite că această creștere a fost susținută, în principal, de evoluția pozitivă a segmentului de abonați ai serviciilor mobile, a serviciilor fix-mobil și a vânzărilor de echipamente, conform Bursa. Orange Romania oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.537.000 de clienți, la 30 iunie 2018. Rețeaua Orange susține o creștere exponențială a consumului de date mobile, care a înregistrat o evoluție pozitivă de peste 80% comparativ cu trimestrul doi al anului 2017, potrivit sursei citate.

Interesul utilizatorilor de a accesa conținut video de pe orice dispozitiv se reflectă în numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go, care a crescut cu 22% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017. La finalul lunii iunie, numărul clienților care au ales serviciul Orange Money pentru a achita facturi și pentru a efectua reîncărcări PrePay s-a dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

SURSA: Bursa

 

Numărul clienților Vodafone România s-a majorat în iunie

Vodafone România înregistra, la finele lunii iunie, 9.638.486 de clienți, ceea ce reprezintă o creștere cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, dintre aceștia 8.903.562 fiind utilizatori ai serviciilor mobile, potrivit Agerpres.

De asemenea, conform unui comunicat al companiei, ARPU (venitul mediu pe utilizator) mobil al Vodafone România a fost de 6 euro în cele trei luni încheiate la 30 iunie 2018. Veniturile din servicii aferente trimestrului încheiat la 30 iunie 2018 au ajuns la 178,2 milioane de euro și au rămas constante în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, în pofida impactului negativ al tarifelor de interconectare (Mobile Termination Rates) de la 0,96 eurocenți/minut, la 0,84 eurocenți/minut pentru apelurile de voce mobilă, conform sursei amintite.

În același timp, Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 46 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 18 țări. La 30 iunie 2018, Vodafone Group avea 534,5 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,9 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India și toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.

SURSA: Agerpres

 

UTILITĂȚI, ENERGIE

România a exportat electricitate permanent în iulie

România a exportat electricitate aproape în fiecare moment al lunii iulie, ca urmare a consumului relativ scăzut, dar și a prețului mai mare din țările vecine, arată datele OPCOM și Transelectrica, analizate de Agerpres.

Astfel, cea mai mare cantitate exportată a fost de 1.164 MW, pe data de 8 iulie la ora 7:00. În rest, exporturile au fost de ordinul sutelor de MW, conform Profit.ro. Singura zi care a făcut excepție a fost 19 iulie, când, timp de câteva ore, România a importat cantități mici de energie electrică.

Exporturile mari și constante în această lună se explică printr-o producție mare de energie hidro în România, care este și cea mai ieftină și care a acoperit 30-40% din total, simultan cu un consum relativ mai mic față de alte veri, întrucât temperaturile nu au fost atât de mari încât să necesite utilizarea masivă a aparatelor de aer condiționat. În plus, prețul energiei în celelalte țări cu care România este cuplată a fost mai mare, iar energia „curge” spre zonele cu prețul superior.

SURSA: Profit.ro

 

Prețul energiei în România este mai mic decât în țările vecine

Prețul energiei electrice pe bursa din România este marți cel mai mic dintre piețele cu care țara noastră este cuplată în regiune, fiind chiar și cu 25% mai redus în orele de vârf de consum, potrivit datelor postate pe site-ul operatorului pieței, OPCOM.

Astfel, prețul pe piața spot (Piața pentru Ziua Următoare) din România a avut o medie de 40,95 euro pe MWh la nivelul întregii zile, potrivit Economica.net.

Spre comparație, pe piața din Ungaria, prețul a fost de 55,84 euro pe MWh, în Slovacia – 55,57 euro pe MWh, iar în Cehia tot 55,57 euro pe MWh. În orele de vârf de consum (9:00 – 20:00), diferența a fost și mai mare. Spre exemplu, la ora 19:00, dacă în România prețul era de 49,18 euro pe MWh, în Ungaria, Cehia și Slovacia prețul era de 63,01 euro pe MWh.

SURSA: Economica.net

 

MACROECONOMIE

 

PIB-ul pe cap de locuitor în 2019 va fi mai mare

România va avea un PIB real de 171 de miliarde de lei în 2019, cu 4% mai mare decât în 2018, și un PIB pe cap de locuitor de 12.247 de dolari, se arată în datele The Institute of International Finance (IIF), informează Hotnews.ro.

Comparativ cu acest an, în 2019, PIB-ul real la nivel național ar urma să fie cu aproximativ șapte miliarde de lei mai mare, iar comparativ cu 2016, ar urma să fie cu 14 miliarde mai mare, conform Economica.net. În același timp, PIB-ul pe cap de locuitor din 2019 va fi cu 661 de dolari mai mare decât în 2018. În privința numărului de angajați, Institutul Internațional de Finanțe (IIF) estimează o cifră de 4,9 milioane de angajați, cu 100.000 mai mulți decât în 2018 și cu 500.000 mai mulți decât în 2012.

SURSA: Economica.net

 

 

 

 

COMPANII, AFACERI

Lidl își lărgește aria de comerț în București

Retailerul german Lidl a început lucrările la un nou magazin în București, în zona complexului Militari Residence, în care, pe o rază de maximum 1 kilometru, se mai află și Penny, Auchan, Carrefour Expres, Metro și Mega Image, conform datelor Profit.ro.

De asemenea, în primavară, într-o discuție cu Profit.ro, CEO-ul companiei, Frank Wagner, anunța că va continua expansiunea pe piața românească și în acest an, inaugurând peste 15 magazine în toate regiunile țării, și va angaja peste 500 de persoane.

Totodată, compania își propune să dezvolte produse noi, continuând colaborările cu producătorii români. Lidl a înregistrat anul trecut o creștere a afacerilor de peste 15 %, dublă față de media pieței de retail estimată la 7-8 %, preconizând că va menține acest trend de creștere și în 2018.

Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Retailerul a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.

SURSA: Profit.ro

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here